• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • 18.06.20, 17:14

Eesti bussikuninga firma pääses kindlast pankrotist

„Kiirmeetmed, mis riik rakendas palga kompenseerimiseks, aitasid meid kõige kriitilisemast hetkest üle. Kui seda abi ei oleks tulnud, siis ilmselt oleksin mina ettevõtjana Lux Expressile pankroti välja kuulutanud kuskil mai alguses,“ tunnistas ASi Mootor Grupp juht ja omanik Hugo Osula saates „Ärikliendid roolis“.
Mootor Grupi juht ja omanik Hugo Osula
  • Mootor Grupi juht ja omanik Hugo Osula Foto: Andres Haabu
Lux Express pidi päevapealt sulgema oma 22miljonilise aastatuluga rahvusvaheliste liinivedude äri ning panema seisma sisuliselt kogu oma bussipargi. Kui Eestis ja Baltikumis on ettevõte hakanud tasapisi vedusid taastama, siis kõige suurema potentsiaaliga Peterburi allüksus seisab tänaseni ning pole ka teada, millal see võiks üldse avaneda.
„Me peame täna taastama liinivõrgu, mida me oleme üles ehitanud evolutsiooni teel aastakümneid. Lux Expressi ühe bussi hind on 400 000 euro alla ja need bussid peavad tööd tegema, nad peavad sõitma ja raha sisse tooma, muidu pole seda valdkonda jätkusuutlikuna hoida võimalik. Nüüd on küsimus selles, kas me suudame vähemalt aasta-poolteise jooksul samas mahus oma liinivõrku taastada või mitte. See on Lux Expressi meeskonnale väljakutse veel aastateks.“
Osula sõnul päästis neid kõige hullemast riigi kiire reageerimine, sest nende palgakulud on väga kõrged.
Samas jäi osa bussisektorist tema tõdemust mööda kriisist sootuks puutumata. Ta pidas silma riigi tellimusel liinivedusid teostavaid ettevõtteid, mille sekka kuulub ka Mootor Gruppi kuuluv SEBE.
„Selles sektoris on praegu päris head ajad: surve bussijuhtidele on vähenenud, nagu ka surve palgale ja teatavas mõttes on ka kütuse hind alla läinud. Sestap elab see sektor täna võib-olla isegi paremini kui enne koroonakriisi.“
Lisaks Hugo Osulale on stuudios ka Neste Eesti Äriklientide müügijuht Martin Õunap. Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
Kuula saadet siit:
Hugo Osula: Lux Expressi päästis pankrotist töötukassa meede
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 15:04
Hooletu tuletöö võib kaasa tuua kopsaka rahatrahvi – hullemal juhul võib see hävitada vara
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele