Kuigi praeguseks edu saavutanud idufirmadest ei ole kõik olnud esimestes rahakaasamiseringides alati paljudele kättesaadavad, on siiski olnud võimalusi, ütles Eesti Äriinglite Assotsiatsiooni tegevjuht Anu Oks.
Bolti ehk kunagise Taxify juht Markus Villig pidi algusaastatel kõvasti vaeva nägema, et veenda äriingleid ettevõtet rahastama. Foto: Raul Mee
Oks rääkis Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis, et näiteks Taxify (nüüd nimega Bolt – toim) küsis raha varajases elukaarestaadiumis nii Eesti kui ka Taani äriinglite ees, kuid naerdi välja. "Uber sõidab teist niikuinii üle, mis te üldse proovite," meenutas Oks toonaseid reaktsioone. "Monese samamoodi," täiendas Eesti Äriinglite Assotsiatsiooni üks asutajatest Ivo Remmelg.
Kuidas muuta julge idee püsivaks edulooks? Tea Varrak on hariduse vallas teerajaja, kes koos meeskonnaga pani 30 aastat tagasi aluse Audentesele – erakoolile, mis tänaseks on kasvanud rahvusvaheliseks hariduskeskuseks. See lugu ei ole ainult kooli rajamisest, vaid ka visioonist, juhtimisest ja jätkusuutlikkusest – teemadest, mis on olulised ka ärimaailmas. Mis on olnud selle eduloo võtmetegurid ja mida saame sellest tänases muutuvas maailmas õppida?