Suessi kanali äparduste kulud lähevad logistikahiiust mööda
Suessi kanalis kinni jäänud Evergreeni märki kandnud laev ei mõjuta rahaliselt logistikahiidu Evergreen, ütles ettevõtet Eestis esindava Greencarrier Liner Agency tegevjuht Julia Rahula.
Ever Giveni kaubalaeva kinnikiilumine tiheda liiklusega Suessi kanalis annab ennast turul tunda veel kuude viisi, leiab Turu ülikooli professor Lauri Ojala.
Eesti ettevõtted on koroonapandeemiast tingitud konteinerite hinnatõusu tõttu oma kauba endiselt Hiinasse soodsamat vedu ootama jätnud, märkis logistikafirma CF&S Estonia juht Tiit Arus. Suurt lootust hinnalanguseks lähiajal ei paista.
Taiwani Evergreen Marine'i opereeritav laev Ever Given, mis on pea nädala Suessi kanalis kinni hoidnud head osa maailma merelaevandusest, võib lähiajal siiski kanali vabastada.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.