Lohesurfar Raigo Piho asutas juba üheksa aastat tagasi Võsu surfikooli, mille tegevust on ta nüüdseks tublilt laiendanud. Piho tõdes, et kuigi põhitöö kõrvalt on kohati keeruline ettevõtlusega tegeleda, aitab just kirg oma ala vastu raskematest aegadest üle saada.
- Lohesurfar Raigo Piho muutis oma hobi ettevõtteks. Foto: Foto: erakogu
Rääkisime hommikuprogrammis Raigo Pihoga just sellest julgusest – kuidas ma saan aru, et minu hobi on selline, mille võiks ärimudelisse valada. Kõnelesime ka suurematest väljakutsetest, mis väikeettevõtja eluga kaasas käivad. Arutasime, kas see kõik tasub ikka ära ning muidugi rääkisime ka lohesurfist endast.
Kuula intervjuud siit:
Lohesurfar väikeettevõtja elust: kirg puhub raskuse õlult
Raigo Pihoga niinimetatud hobiettevõtlusest rääkimiseks andis ajendi tähelepanek, et tänavu esimesel poolaastal on loodud kokku 13 775 uut ettevõtet, mis on eelmise aasta sama ajaga võrreldes 8 protsenti rohkem. See on viimase viie aasta rekord, selgub Äripäeva Infopanga andmetest. Eelmise aasta tulemust ületab see tulemus umbes 1000 firmaga, viie aasta tagust aga juba sisuliselt 2000 firmaga.
Värsketest ettevõtetest kirjutas sel nädalal ka Äripäeva veeb
Lääne-Virumaa uudised, kust nähtus, et paljud uue firma asutanud inimesed on äriks teinud just oma hobi. Näiteks asutas Andrus Vasemägi Kadrinas ettevõtte AMGWoodWorks OÜ, mis töötleb vana taaskasutatud puitu ümber mööbliks. Varem oli puidutöö Vasemäe jaoks pigem hobi, millega tegeles ehitusfirmas palgatöö tegemise kõrvalt. Teine oma hobi äriks pööranud ettevõtja näide oli Eha Kokareva, kes kasvatab lilli. Enne firma asutamist töötas Kokareva ligi 23 aastat põllumajandusega tegelevas firmas, aga ühel päeval tuli koondamisteade.
Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägiti uutest ettevõttest ja oma hobi ettevõtteks keeramisest lähemalt:
Poole aastaga asutati rekordiliselt uusi firmasid
Seotud lood
Eestlased ja soomlased on koroona-aastal vaba raha veesõiduki soetamisse suunanud.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.