• OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,5
  • OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,5
  • 09.06.22, 14:48

Ajaloolise Mercedese eest maksti 135 miljonit. Kas paremat autotootjat üldse ongi?

Räägitakse, et Mercedese võistlusautode konstruktori Rudolf Uhlenhauti saabumist Stuttgarti peakontorisse oli pikalt ette kuulda. Musklis mootori müdin pani sõrmed trükimasinatelt tõusma ning pilgu aknast välja pöörama.
1955. aasta Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé, mille Mercedes müüs äsja rekordilise 135 miljoni euro eest anonüümsele ostjale. Tehingu käigus lepiti kokku, et teatud puhkudel näidatakse autot avalikkusele ka edaspidi.
  • 1955. aasta Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé, mille Mercedes müüs äsja rekordilise 135 miljoni euro eest anonüümsele ostjale. Tehingu käigus lepiti kokku, et teatud puhkudel näidatakse autot avalikkusele ka edaspidi. Foto: Mercedes-Benz AG
Hääl muutus üha valjemaks, tuli aina lähemale. Hetkeks, mil imeilusat kupeed väravast sisse veeremas nägi, oli see juba kõikevaldav. Mõni ime, arvestades, et sisuliselt oli tegu katusega F1-autoga. Ühega kahest omasugusest.
Seejärel vaikus. Herr Uhlenhaut oli majas.
Teine legend pajatab, kuidas Rudi Uhlenhaut hakkas koosolekule hilinema, mistap läbis 220kilomeetrise distantsi mööda Autobahn'i tulistades vähem kui tunniga. Oli 1950ndate keskpaik, mil Saksamaa teedel popsutasid 25hobujõulised Volkswageni Põrnikad.
Nüüd müüs Mercedes-Benz tollesama auto maha. Jahmatava 135 miljoni euroga. Varem pole ühegi neljarattalise eest ligilähedaseltki sama palju makstud.
Sellest ajendatuna räägibki Äripäeva raadio autosaate värske osa Mercedestest. Mis teeb Mercedes-Benz 300 SLRi kupeeversiooni – paremini tuntud kui Uhlenhaut Coupé – ikkagi nii-nii hinnaliseks? Kas Mercedes on maailma parim autotootja, nagu sageli seda tiitlit talle omistatakse?
“Autojuttude” saatejuhi Karl-Eduard Salumäe vestluskaaslane on kauaaegne autoajakirjanik Tõnu Korrol. Kuula saadet siit:
Ajaloolise Mercedese eest maksti 135 miljonit. Kas paremat autotootjat üldse ongi?
00:00

Seotud lood

Saated
  • 06.08.20, 14:05
Kuus autot, mille hind hakkab tõusma. Vist
Äripäeva raadio uue autoteemalise saatesarja „Autojutud“ avaosa räägib autost kui investeeringust. Külaline, ajakirja Autoleht tegevtoimetaja Tõnu Korrol ning saatejuht Karl-Eduard Salumäe pakuvad seal välja kuus neljarattalist kolmest hinnaklassist, mille turuväärtus nende ennustusel tõusule pöörab.
Saated
  • 17.03.22, 14:00
Lahe hobiauto mõne tuhande euroga – täiesti võimalik!
5000 euro ja tükk maad väiksemagi summa sisse mahub rohkem suveautoks või lihtsalt põnevamaks igapäevasõidukiks sobivaid mudeleid, kui meelde tuleb. Küll aga tasub järgida paari tarkust, mis investeerimisegi puhul paika peavad: vaadata turge avara pilguga ning olla kannatlik.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.01.25, 15:26
Ettevõtte ostu-müügitehingu kaalukeeleks saab üks kindel raport
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele