• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 09.06.22, 14:48

Ajaloolise Mercedese eest maksti 135 miljonit. Kas paremat autotootjat üldse ongi?

Räägitakse, et Mercedese võistlusautode konstruktori Rudolf Uhlenhauti saabumist Stuttgarti peakontorisse oli pikalt ette kuulda. Musklis mootori müdin pani sõrmed trükimasinatelt tõusma ning pilgu aknast välja pöörama.
1955. aasta Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé, mille Mercedes müüs äsja rekordilise 135 miljoni euro eest anonüümsele ostjale. Tehingu käigus lepiti kokku, et teatud puhkudel näidatakse autot avalikkusele ka edaspidi.
  • 1955. aasta Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé, mille Mercedes müüs äsja rekordilise 135 miljoni euro eest anonüümsele ostjale. Tehingu käigus lepiti kokku, et teatud puhkudel näidatakse autot avalikkusele ka edaspidi. Foto: Mercedes-Benz AG
Hääl muutus üha valjemaks, tuli aina lähemale. Hetkeks, mil imeilusat kupeed väravast sisse veeremas nägi, oli see juba kõikevaldav. Mõni ime, arvestades, et sisuliselt oli tegu katusega F1-autoga. Ühega kahest omasugusest.
Seejärel vaikus. Herr Uhlenhaut oli majas.
Teine legend pajatab, kuidas Rudi Uhlenhaut hakkas koosolekule hilinema, mistap läbis 220kilomeetrise distantsi mööda Autobahn'i tulistades vähem kui tunniga. Oli 1950ndate keskpaik, mil Saksamaa teedel popsutasid 25hobujõulised Volkswageni Põrnikad.
Nüüd müüs Mercedes-Benz tollesama auto maha. Jahmatava 135 miljoni euroga. Varem pole ühegi neljarattalise eest ligilähedaseltki sama palju makstud.
Sellest ajendatuna räägibki Äripäeva raadio autosaate värske osa Mercedestest. Mis teeb Mercedes-Benz 300 SLRi kupeeversiooni – paremini tuntud kui Uhlenhaut Coupé – ikkagi nii-nii hinnaliseks? Kas Mercedes on maailma parim autotootja, nagu sageli seda tiitlit talle omistatakse?
“Autojuttude” saatejuhi Karl-Eduard Salumäe vestluskaaslane on kauaaegne autoajakirjanik Tõnu Korrol. Kuula saadet siit:
Ajaloolise Mercedese eest maksti 135 miljonit. Kas paremat autotootjat üldse ongi?
00:00

Seotud lood

Saated
  • 06.08.20, 14:05
Kuus autot, mille hind hakkab tõusma. Vist
Äripäeva raadio uue autoteemalise saatesarja „Autojutud“ avaosa räägib autost kui investeeringust. Külaline, ajakirja Autoleht tegevtoimetaja Tõnu Korrol ning saatejuht Karl-Eduard Salumäe pakuvad seal välja kuus neljarattalist kolmest hinnaklassist, mille turuväärtus nende ennustusel tõusule pöörab.
Saated
  • 17.03.22, 14:00
Lahe hobiauto mõne tuhande euroga – täiesti võimalik!
5000 euro ja tükk maad väiksemagi summa sisse mahub rohkem suveautoks või lihtsalt põnevamaks igapäevasõidukiks sobivaid mudeleid, kui meelde tuleb. Küll aga tasub järgida paari tarkust, mis investeerimisegi puhul paika peavad: vaadata turge avara pilguga ning olla kannatlik.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele