• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • 22.02.23, 13:39

Operaili juht: õige hetk on laieneda Poolasse ja valmistuda Ukraina võiduks

Äsja Soome turult lahkunud raudteevedaja Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu tunnistas saates "Logistikauudised eetris", et praegu oleks õige hetk mõelda Poola turule sisenemisele ja valmistuda Ukraina uuesti ülesehitamiseks.
Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu.
  • Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu. Foto: Raul Mee
„Vahetult pärast Soome turult lahkumist võib see mõte tunduda esmapilgul pisut skisofreeniline, aga las ta siis tundub. Kuna aga Soomest lahkumise üheks põhjuseks võib pidada seda, et osa sealsetest kaubavedudest oli seotud Venemaaga, siis Poolas on Venemaa kaupade osakaal sisuliselt null,“ lausus Toomsalu.
Küll aga on tema hinnangul sealsel turul tohutu potentsiaal pärast Ukraina võitu. „Ukrainas ja Poolas on raudtee väga oluline transpordiliik ning kui läheb Ukraina uuesti ülesehitamiseks, on vaja hakata sinna vedama tohututes kogustes ehitusmaterjali, tehnikat ja palju muud,“ nentis Toomsalu.
Lisaks on tema sõnul tagumine aeg võtta Balti riikidel ühiselt ette kogu raudteesektori põhjalik reform. „Tegemist on sisuliselt sada aastat vana süsteemiga, mis on isegi Venemaa raudteest mitukümmend aastat maha jäänud. Kui siiani suutis Venemaa ja Valgevene kaupade transiit toita kõigi kolme riigi raudtee-ettevõtteid, siis muutunud oludes on Balti raudteefirmade tegevuse efektiivsemaks muutmine möödapääsmatu,“ ütles Toomsalu. Tema sõnul on üheks lahenduseks kindlasti raudteefirmade konsolideerumine.
Lisaks räägiti saates sellest, miks pidi Operail Soomest lahkuma, müüma maha oma vagunipargi ja lõpetama Tapal vedurite ehitamise, millised on omaniku ehk Eesti riigi uued ootused Operailile ning milline on Eesti raudtee olevik ja tulevik tervikuna.
"Logistikauudised eetris" saadet juhib Logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm.
Operaili juht: õige hetk on laieneda Poolasse ja valmistuda Ukraina võiduks
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 15:04
Hooletu tuletöö võib kaasa tuua kopsaka rahatrahvi – hullemal juhul võib see hävitada vara
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele