Baltikumi läbi aegade suurima taristuprojekti Rail Baltica projekteerimise tsükkel Eestis on kohtobjektide näitel lõpetatud, põhitrassi näitel lõpetamisel, andis Äripäeva raadio sisuturundussaates ülevaate projekti arengutest Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
- Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets rääkis saates, kuidas läheb Rail Baltica projektil. Foto: Raul Mee
Põhitrassi hanked avatakse oktoobri lõpus ja novembri alguses, rääkis Salomets järgmistest sammudest.
Kui veel aasta või poolteist tagasi andsid ehitusest rääkides tooni püstloodis kasvanud materjalide ja tarnimise hinnad, siis tänaseks on toimunud turul teatav normaliseerumine. See on aga vesi Rail Baltica Eesti osa arendamise veskile.
Ainuüksi käesoleval aastal on sõlmitud ehituslepinguid rohkem kui 100 miljoni euro eest ning veel sel aastal tõuseb see summa pea 250 miljoni euroni, kui sõlmitakse Rail Baltica põhitrassi ehituslepingud.
Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets rääkis saates, kuidas läheb Rail Baltica projektil praegu ning millised väljakutsed ootavad Eesti taristuehitussektori suurimat tellijat ees 2024. aastal.
Vestluses toome välja, missugune komponent peaks olema koostöös kliimaministeeriumiga hangetes sees, milline on praegu projekti suurim väljakutse, millise hinnatasemega ehitusteenust hangitakse ning kuidas turg ja tellija teineteise suhtes käituvad.
Saadet juhtis Tõnu Einasto.
Rail Baltica arengud: veninud kavandamine on peagi lõpetatud
Seotud lood
Rail Baltic Estonia tehniline juht Rašid Pulatov ütles, et veel tänavu tullakse turule üle 200 miljoni euro makstavate hangetega.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?