"Cleantechi" saates räägime seekord viimase miili lahendustest ja väikeliikuritest. Täpsemalt on teemaks isejuhtivad bussid, elektritõukerattad ja -rattad.
- Isejuhtiva bussi prototüüp. Foto: Liis Treimann
Kui kaugel oleme seadusandlusega sellest hetkest, et meie tänavatel saaks päriselt ringi liikuda isejuhtivad bussid, ja kus kohas nad eelkõige liikuma peaksid? Mida ootavad loodavalt kliimaseaduselt aga tõukerataste tegijad? Neile ja veel paljudele küsimustele vastavad AuveTechi juhatuse liige Johannes Mossov ja Kõu Mobility grupi strateegiajuht Reelika Maranik.
Johannes Mossov ootab, et aastaks 2025 jõuab Euroopa tasemel ühine seadusandlus sinna, et tekivad ühtsed reeglid, mille järgi autonoomsed sõidukid sõita saaksid.
"See olukord tähendaks, et tekib üks skaleeritav turg ja see annaks ka võimaluse, et tuua lõppkliendile hinda allapoole ja tuua ka Eestisse pikaajalised projektid. Hästi oluline on, et projektid oleksid pikaajalised – vähemalt pool aastat või aasta –, sest alles siis hakkab tema kasulikkus reaalselt välja tulema. See on nii uudne transport, et inimene peab harjuma sellega. Siis hakkavad inimesed seda igapäevaselt kasutama ja usaldama," sõnas Mossov.
Saadet juhib Mart Valner.
Saadet toetavad Cleantech Estonia ja Sunly AS.
Iseliikuvad bussid võivad hakata sõitma juba 2025. aastal
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.