• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 21.11.23, 14:00

Isejuhtivad bussid võivad hakata sõitma juba 2025. aastal

"Cleantechi" saates räägime seekord viimase miili lahendustest ja väikeliikuritest. Täpsemalt on teemaks isejuhtivad bussid, elektritõukerattad ja -rattad.
Isejuhtiva bussi prototüüp.
  • Isejuhtiva bussi prototüüp. Foto: Liis Treimann
Kui kaugel oleme seadusandlusega sellest hetkest, et meie tänavatel saaks päriselt ringi liikuda isejuhtivad bussid, ja kus kohas nad eelkõige liikuma peaksid? Mida ootavad loodavalt kliimaseaduselt aga tõukerataste tegijad? Neile ja veel paljudele küsimustele vastavad AuveTechi juhatuse liige Johannes Mossov ja Kõu Mobility grupi strateegiajuht Reelika Maranik.
Johannes Mossov ootab, et aastaks 2025 jõuab Euroopa tasemel ühine seadusandlus sinna, et tekivad ühtsed reeglid, mille järgi autonoomsed sõidukid sõita saaksid.
"See olukord tähendaks, et tekib üks skaleeritav turg ja see annaks ka võimaluse, et tuua lõppkliendile hinda allapoole ja tuua ka Eestisse pikaajalised projektid. Hästi oluline on, et projektid oleksid pikaajalised – vähemalt pool aastat või aasta –, sest alles siis hakkab tema kasulikkus reaalselt välja tulema. See on nii uudne transport, et inimene peab harjuma sellega. Siis hakkavad inimesed seda igapäevaselt kasutama ja usaldama," sõnas Mossov.
Saadet juhib Mart Valner.
Saadet toetavad Cleantech Estonia ja Sunly AS.
Iseliikuvad bussid võivad hakata sõitma juba 2025. aastal
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele