• OMX Baltic−0,11%269,95
  • OMX Riga0,17%878,6
  • OMX Tallinn−0,22%1 725,33
  • OMX Vilnius0,1%1 045,16
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 1000,41%8 118,21
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,25
  • OMX Baltic−0,11%269,95
  • OMX Riga0,17%878,6
  • OMX Tallinn−0,22%1 725,33
  • OMX Vilnius0,1%1 045,16
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 1000,41%8 118,21
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,25
  • 17.04.24, 13:00

Andmeanalüüs turunduses väldib kampaaniakirjade sattumist prügikasti

Andmete kasutamine aitab vältida turunduskirjade sattumist sihtgrupi prügikasti, ütleb “Infopankuri” stuudios Äripäeva Infopanga digiturunduse spetsialist Martin Õunap. Ent nii lihtne see siiski pole, et andmed lähevad masinasse ja annetajad tulevad välja. Kampaaniate andmeid tuleb järjepidevalt analüüsida, kinnitab äsja turundusteo 2023 auhinna pälvinud Kirikufondi tegevjuht Katri Gailit.
Saates “Infopankur” räägiti sellest, kuidas teha kampaaniakirju, mis ei läheks otse prügikasti.
  • Saates “Infopankur” räägiti sellest, kuidas teha kampaaniakirju, mis ei läheks otse prügikasti. Foto: Panthermedia/Scanpix
Katri Gailit ütleb, et suuremad ja tuntumad kirikud on annetajate seas populaarsemad, väiksemate kirikutega on keerulisem ning tulemus sõltub tihti ka sellest, kui aktiivne on kohapealne kogudus. Ka kirikufondil on kogemus, kuidas kõik – pilt, sõnum, ajastus – tundus õige, kuid kampaania tööle ei hakanud. „Toona me isegi peatasime kampaania,“ ütleb ta.
Küll aga on andmeanalüüs olnud suureks abiks sihtgrupi seadmisel, sõnumi korrigeerimisel ning tuntuse kogumisel. „Näiteks hakkasime kirju saates jälgima ka ettevõtete finantstulemusi, sest pole ju mõtet küsida annetust ettevõttelt, kes ise tunneb end abivajajana,“ toob ta näite.
Äripäeva Infopanga digiturunduse spetsialist Martin Õunap (vasakul), Kirikufondi tegevjuht Katri Gailit (taga keskel) ja saatejuht Sigrid Kõiv.
  • Äripäeva Infopanga digiturunduse spetsialist Martin Õunap (vasakul), Kirikufondi tegevjuht Katri Gailit (taga keskel) ja saatejuht Sigrid Kõiv. Foto: Marko Kaldma
Martin Õunapi hinnangul pole müügi- ja heategevusturunduse vahel nii suurt erinevust, kui võiks arvata. Igas kampaanias tuleb jälgida kolme asja: klikkajad, avajad ja (Kirikufondi puhul) annetajad. Kui inimesed avavad kirja, siis on hea pealkiri, kui klikivad linkidele, siis on hea sisu, kui annetavad, siis läheb see teema neile korda.
„Kui avamine on väga kõrge, aga klikkijaid või annetajad pole, siis järelikult ei lähe sisu pealkirjaga kokku, andmebaas on vale või sihtgrupp vääralt valitud,“ räägib Õunap. „Alles hiljuti tegime e-maili kampaania, kus kirjade avamisprotsent oli praktiliselt olematu. Analüüsisime olukorda ja leidsime, et meie sihtgrupp oli vale. Muutsime seda ja kampaania hakkas tööle.“
Saatejuht on Sigrid Kõiv.
Andmeanalüüs turunduses väldib kampaaniakirjade sattumist prügikasti
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Ehitusettevõtete TOP 100: üks turutsükkel sai läbi, järgmisel on uued reeglid
TOP
  • 21.11.24, 12:00
Ehitusettevõtete TOP 100: üks turutsükkel sai läbi, järgmisel on uued reeglid
Lisatud 100 edukaima ehitusettevõtte edetabel.
Äripäeva Ida-Virumaa TOPi võitnud Polven Foods tehase- ja müügiosakonna juhti Tomas Kivestut õnnitleb majandus- ja tööstusminister Erkki Keldo.
TOP
  • 17.11.24, 15:00
Ida-Viru edukaima ettevõtte magus äri: kondenspiima tootja sihib ekspordi kasvu
Lisatud Ida-Virumaa TOP
Äripäeva Raplamaa TOPi võitnud Kohila Vineer juhatuse liikmed Andres Laht ja Anna-Maria Maksin.
TOP
  • 16.11.24, 15:15
Raplamaa edukaim: teeme praegu Eestis ainult hädavajalikke investeeringuid
Lisatud Raplamaa TOP
Tanki tegevjuhid Joel Volkov ja Marge Kari.
TOP
  • 14.11.24, 18:00
Reklaamiagentuuride TOPi võitja: efektiivsemaks minna on keeruline
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
Partnerlussuhe Google’i ja Metaga eeldab agentuurilt piisavalt suure käibe ning kompetentsi olemasolu, Mediabrands Digitalil on need olemas, pildil tegevjuht Erki Heinsaar.
TOP
  • 14.11.24, 14:28
Agentuuritulu TOPi võitja: kasvame enim majanduskriisides
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
Äripäeva Lääne-Virumaa TOPi võitis Aivo Saarele (keskel) kuuluv masinatööstus Lisako. Eelmisel aastal paigaldas Aivo Saar koos Vanalinna Ehituse tegevjuhi Kaidur Karba (vasakul) ja Haljala vallavanema Anti Puusepaga (paremal) Lisako poolt Võsule rajatud pansionaadi nurgakivi.
TOP
  • 13.11.24, 12:03
Need on Lääne-Virumaa edukaimad ettevõtted
Lisatud Lääne-Virumaa ettevõtete TOP
Viljandimaa edukama ettevõtte omanik Kaisa Orav ning firma juhatuse liige Mark Orav. Foto on tehtud nende kodus Viljandis kümme aastat tagasi.
TOP
  • 11.11.24, 10:24
Viljandimaa TOPi võitja tegi ajaloo edukaima aasta
Lisatud Viljandimaa TOP
Türil toimunud Kesk-Eesti edukate ettevõtete tunnustamisel võtsid Järvamaa TOPi auhinnad vastu Farm In Productionsi juhatuse liige Malle Valdur ja Aravete Biogaasi juhatuse liige Siim Jaas.
TOP
  • 10.11.24, 08:12
Need on Järvamaa edukamad ettevõtted
Lisatud Järvamaa TOP
Kunagi ühe väikebussiga alustanud Pärnu perefirma on nüüdseks kasvanud nii edukaks, et võib nimetada end Eesti üheks paremaks sõitjate vedajaks.
TOP
  • 09.11.24, 06:00
Sõitjateveo TOP: Pärnu perefirma puges suurtegijate vahele
Edetabelis 50 firmat!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele