Hiljutises langusperioodis kaotasid käivet Eesti farmaatsiatööstuse lipulaevad Chemi-Pharm ja Tallinna Farmaatsiatehas. Ettevõtete juhid Ruth Oltjer ja Kadri Randveer rääkisid lähemalt, kuidas asendati tekkinud augud ja millised on edasised laienemisplaanid.
- Tallinna Farmaatsiatehase juht Kadri Randveer ning Chemi-Pharmi suuromanik ja juht Ruth Oltjer. Foto: Andres Laanem
Äripäeva raadio saates "Kuum tool" rääkisid puhastusvahendite tootja Chemi-Pharmi suuromanik ja juht Ruth Oltjer ning Tallinna Farmaatsiatehase juht Kadri Randveer, kuidas nad kaotasid käivet ja äri tulenevalt Venemaa sissetungist Ukrainasse. See tähendas, et mitu partnerit Venemaal või Valgevenes kadusid ja tuli otsida uusi turge.
Mõlemad ettevõtted keskenduvad ekspordile, seetõttu vajas uute partnerite otsimine aega. Nüüd on aga augud asendatud ja ettevõtete juhtidel taas peas ka laienemismõtted, mida saates tutvustati lähemalt.
Külalised andsid ka ülevaate oma ettevõtete spetsiifikast ja arvamuse Eesti maksutõusude kohta.
Kui Chemi-Pharm alustas 27 aastat tagasi Flora tehase endises lõhnaõlitsehhi ruumides ja praegu asub Saku lähedal, siis Tallinna Farmaatsiatehas tegutseb alates 1937. aastast Tondil, aga alguse sai juba 110 aastat tagasi ühe toonase ettevõtliku ravimivalmistaja töökojast.
Intervjueeris Meditsiiniuudiste peatoimetaja Kadi Heinsalu.
Pööre tõusule: farmaatsiatööstuse lipulaevad avaldasid laienemisplaanid
Seotud lood
Pealinnas veterinaarravimite tehase avanud ettevõtja Veiko Saluste prognoosib, et tehase käive on kolme kuni viie aasta pärast 150 või isegi 200 miljonit eurot.
Miljonitega aitab ka üks Eesti esirikkur
Saaremaal Kärla külas toimetab maailma ainuke furtsellaraanitootja Est-Agar, kelle toodang rändab nii kodumaise marmelaadi kui ka Jaapani näokreemi sisse.
Kaks suuremat kaalulangetuskliinikut tegid mullu kokku ligi 8 miljonit eurot käivet, kaalulangetusravimite kasvav populaarsus pole neilt tööd ära võtnud, vaid on hoopis juurde toonud.
Tervist ei saa osta, küll aga terviseteenuseid. Eesti on mitmekülgse terviseturismi arendamiseks üha haruldasemalt õige koht, kirjutab Margit Karina-Tarassova arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.