Puitbriketi- ja pelletitootja Briketipoisid OÜ on küll briketitootmises Eestis esikohal, aga loorberitele puhkama jääda on veel vara. Kuid selleks, et müüginumbreid kasvatada, tuleb eelkõige panustada toodete ja klienditeeninduse kvaliteeti.
- Briketipoisid OÜ tegevjuht Rivo Aunpu (prototüüpse) kandilise puitbriketi pakkeliini juures
Meie moto on, et müüme oma toodetega sooja, mitte lihtsalt puitbriketti või pelletit.
„Meie moto on, et müüme oma toodetega sooja, mitte lihtsalt puitbriketti või pelletit,“ ütleb Briketipoistega 2010. aastal ühinenud tegevjuht Rivo Aunpu. Mõned aastad hiljem kaasati ettevõttesse strateegiline investor ning varasemate pelleti tootmiskogemustega inimene. Täna võib öelda, et Briketipoiste kollektiivil on küttematerjali tootmise kogemus juba aastast 2000 ning samuti teadmised, kuidas ei tohiks äri teha ja kuidas tuleb edasi minna.
Briketipoisid alustas oma tegevust väiksel rendipinnal ühe briketipressiga ning ostis vastavalt võimalustele tootmisseadmeid juurde. Ühel hetkel tekkis vajadus lisainvesteeringute järele ning võimeka ja kogemustega investori kaasamisest saigi ettevõtte areng märkimisväärse tõuke: välja said ostetud tootmis- ja laohooned, üles ehitati pelletitehas, suurendati ja automatiseeriti puitbriketi tootmine. Nii ümara kui ka kandilise puitbriketi pakkimiseks on Briketipoisid koostöös Eesti inseneridega töötanud välja maailmas ainulaadsed prototüüpsed pakkeliinid. Pikaajalise puitbriketi arendustöö tulemusel pakutakse parimat puitbriketti, mille nimeks on Tume Premium. Tähtsaks sammuks oli ka üle-eestilise müügivõrgu loomine, kuhu kaasati koostööpartnereid Eesti erinevatest piirkondadest.
Küsimusele, millised on olnud suuremad või väiksemad eksimused, vastab Aunpu muiates: „Nendest võiks ilmselt enamik ettevõtteid kirjutada raamatu. Kuna meie tegevus on tugevalt hooajaline, oleme üritanud mitmelt suurpangalt saada kevad-suvehooaja üleelamiseks tuge. Paar aastat tagasi panustasime kaks kuud oma energiat kogu aruandluse ja äriplaani tõestamisele ühe panga ees ning lõpuks tuli vastus, et me ei rahastagi sel aastal enam puidusektorit. Tühi töö ja pettumus! Nüüd teeme koostööd väikese Läti kapitalil põhineva pangaga, kes on meid kenasti vastu võtnud ja nad tegelevad meiega personaalselt, samuti ei ole meie nende usaldust petnud.“
Pingutama sunnib konkurents ja soov olla veel parem
Praegu toodab ettevõte nii puitbriketti kui ka viimasel kümnendil väga populaarseks küttematerjaliks saanud pelleteid. Tootevalikus on neli põhilist küttetoodet: tume kandiline, hele kandiline, tume ümar puitbrikett ja premium-klassi 8 mm pelletid. Põhiliseks ja kõige huvipakkuvamaks sihtgrupiks on lõpptarbijad, kuigi suur osa toodangust läheb ka erinevatele edasimüüjatele.
„Meie tugevus on kindlasti toodete ja klienditeeninduse kõrge kvaliteet. Teeme igapäevaselt tööd, et need oleksid veel paremad! Meie moto on, et müüme oma toodetega sooja, mitte lihtsalt puitbriketti või pelletit. Ja eesmärk on läheneda ka kõige väiksemale kliendile personaalselt,“ sõnab Aunpu.
Briketipoiste sihtgrupi üks stereotüüpidest on noor, keskkonnast hooliv, taaskasutust ja samas ka mugavust hindav puiduküttega väikest hubast korterit/majakest omav inimene. Samuti on ka üha rohkem suuremate majapidamiste omanikud hakanud oma aega hindama ning puit on asendunud tunduvalt mugavama puitbriketi või pelletiga.Briketipoistes on 15 töötajat. Tootmine on suurel määral automatiseeritud, et tööliste koormus oleks väiksem. Kuna selles sektoris pole spetsialiste koolipingist saada, peavad vanemad töötajad ise noored välja koolitama. Lisaks väljaõppele pakutakse paindlikku tööaega ning võimalust oma valdkonnas ja heade mõtete korral ka teistes valdkondades sõna sekka öelda, mida võetakse väga tõsiselt arvesse.
„Eks igal alal on konkurents tihe, nii ka meie sektoris, nii pelleti- kui ka briketipakkujaid on väga palju. Konkurents on hea ja sunnib pingutama. Igal aastal tuleb keegi juurde, kuid püsivalt eksisteerivad samad konkurendid, kes juba 10–15 aastat turul figureerinud,“ räägib Aunpu, lisades, et neil ei ole lähiajal plaanis küll tootmismahtusid märkimisväärselt suurendada, küll aga veelgi kvaliteedi tõstmisega vaeva näha. „Soovime, et meie toodang eristuks üha rohkem konkurentide omast. See tähendab, et tootmises ei tule ilmselt kunagi olukorda, kus investeeringute vajadus lõppeb!“
Lisaks töötab ettevõte selle nimel, et juba lähitulevikus oldaks tarnijatele võimelised arved tasuma nende väljastamise päeval.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?