Eesti ettevõtte RIA.com Marketplaces analüütikud uurisid peamiste kuulutusteportaalide finantsandmeid alates 2020. aasta algusest. Kuidas nad karantiini läbi elasid? Kui palju on tõusnud võtmemängijate aktsiad?
Analüüsis kasutati peamiste ettevõtete koondandmeid, mis on saadaval Adevinta tööriistas Share Monitor. See tööriist võimaldab koostada indeksi ehk aktsiate muutuste dünaamika. Alljärgnevas tulemustest lähemalt.
Kiirele taastumisele järgnes kasv
Peaaegu kõik sektori ettevõtted taastusid üsna kiiresti. Ebay ja Scout24 naasid 2020. aasta alguse tasemele maikuus. Teised ettevõtted nagu Adevinta, Schibsted, Carsale.com tegid sama juulis. USA ettevõte eBay, nagu ka teised selle riigi IT-ettevõtted, korraldasid tõelise ralli - juba juulis kasvasid aktsiad võrreldes 2020. aasta algusega 60%.
Sellele aitas kaasa ka 21. juulil väljakuulutatud tehing eBay ja Norra ettevõtte Adevinta vahel. Selle tulemusena omandas Adevinta mitmete väljaspool Ameerika Ühendriike asuvate rahvusvaheliste veebiportaalide varad. Need on Mobile.de, Gumtree, Marktplaats, dba, Bilbasen, Kijiji, 2dehands, 2ememain, Vivanucios, Automobile.it, Motors.co.uk, Autotrader (Austraalia), Carsguide (Austraalia) ja eBay Kleinanzeigen. Varade väärtus on ligikaudu 9,2 miljardit USA dollarit.
Vastavalt tehingu tingimustele maksis Adevinta eBay’le 2,5 miljardit dollarit ja võõrandas 540 miljonit aktsiat. Üle 70% tehingust oli kaetud Adevinta aktsiatega.
Mõni kuu hiljem hakkasid Adevinta ja Schibstedi (Adevinta emaettevõte) aktsiad järsult kallinema, jõudes haripunkti oktoobris – üle 60% kõrgemale võrreldes 2020. aasta algusega.
Sakslased Scout24’st täitsid plaani
Kriisi ajal kaotas Saksa kuulutusteportaali Scout24 aktsia vähem kui teised, kuni –25%. Ettevõte müüs automüügiportaali AutoScout24 fondile Hellman & Friedman ja on praegu keskendunud ainult Saksamaa ja Austria kinnisvaraturule. 2020. aasta kolme esimese kvartali tulemuste põhjal teatas Scout24 2020. aasta esialgse finantsplaani täitmisest.
Auto Trader Group pole veel taastunud
Briti ettevõttel Auto Trader Group läks kriisiajal kehvemini kui teistel – aktsiad on endiselt odavamad kui 2020. aasta alguses. Eelmise finantsaasta esimesel poolel (lõppes 30. septembril 2020) langes käive 37% ning tegevuskasum 48%. Laenukoormuse vähendamiseks emiteeris ettevõte täiendavalt aktsiaid 183 miljoni naela eest.
RIA.com Marketplaces taastas positsiooni ja kavatseb läbi viia aktsiate esmase avaliku pakkumise (IPO)
Eesti IT-ettevõtte RIA.com Marketplaces juhatuse esimees räägib, et koroonaviirus sundis tööprotsesse muutma, kuid ettevõte on suutnud majandusnäitajad taastada ja plaanib tulla First North Nasdaq börsile.
„Meie ettevõte RIA.com Marketplaces on suutnud edu saavutada. Teise kvartali lõpetasime Ukraina grivnades arvestatuna 12-protsendilise langusega, kuid taastusime täielikult kolmandas kvartalis (0% võrreldes esimese kvartaliga). Tulemused eurodes oleksid olnud edukamad, kuid näitajaid mõjutas Ukraina valuuta odavnemine. Kuid siiski oleme suutnud oma positsiooni taastada. Praegu ootame neljanda kvartali tulemusi, millele järgneb aastaaruanne,“ räägib Artem Umanets ettevõttest RIA.com Marketplaces.
„Praegu töötab ettevõte endiste näitajate taastamise nimel. Alates 2015. kuni 2019. aastani kasvasime keskmiselt 59% aastas. Samuti ei ole me jätnud dividende maksmata. 2020. aastal maksti aktsionäridele 2,212 miljonit eurot dividende ja riigile 463 000 eurot makse. See on meie jaoks prioriteet.“
Lühidalt RIA.com Marketplaces'ist
AIM Groupi analüüsi 2019 Global Classified Annual Report andmetel on RIA.com Marketplaces OÜ maailma kuulutusteportaalide edetabelis 23. kohal.
Rahvusvaheline krediidiinfo ettevõte AS Creditinfo Eesti andis RIA.com Marketplaces OÜ-le tunnistuse „Edukas Eesti Ettevõtte 2016-2020“.
Alates 2018. aastast ettevõtte on Eesti e-Kaubanduse Liidu liige ja 2020. aastast kuulub ka Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liitu.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.