• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,05
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,05
  • 07.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BMW 5-seeria saab uue universaalkere

Märtsis värskendab Saksamaa luksusautode tootja BMW oma 5-seeria mudelivalikut uuendatud universaalkerega (eelmine variant oli tootmises alates 1992. aastast). Lisaks juba 1995. aasta lõpust toodetavatele 5-seeria uue põlvkonna sedaanversioonidele 520i, 523i, 528i, 535i, 540i ja 525tds lähevad tootmisse 528i touring ja 525tds touring, vastavalt 193- ja 143hj võimsusega. Lähimas tulevikus lisanduvad veel kaks touring'ut -- 520i ja 523i. Mais läheb tootmisse tippmudel -- kaheksasilindrilise mootoriga varustatud 540i (kõik ülejäänud mudelid on kuuesilindrilised).
Võrreldes eelmise põlvkonna mudelitega on uued autod «kasvanud». Pikkust on lisandunud 85 mm, laiust 49 mm, kõrgust 28 mm. Tänu uute materjalide kasutuselevõtule (näiteks uus alumiiniumsulamist tagasild ja tänu sellele kergem vedrustus) pole see kajastunud auto massis. Enamik uusi mudeleid on eelkäijatest kas kergemad või sama rasked (vaid 540i ja 525tds on eelkäijast 15 kg raskemad).
Standardvarustusse kuulub viiekäiguline käsitsi lülitatav käigukast, kuid tootma hakatakse ka automaatkäigukastiga mudeleid (ka neil autodel kasutatav käigukast on viiekäiguline). Kõigil automaatkäigukastiga mudelitel, välja arvatud 525tds, saab kasutada ka Steptronic-süsteemi, mis lubab kiiret käikude lülitamist sarnaselt sportautodele nõkshaaval.
ABS ja automaatne stabiilsuskontrolli seade ASC+T kuuluvad standardvarustusse (v.a automaatkasti ja diiselmootoriga autodel). Turvavarustusse kuulub kaks traditsioonilist turvapatja, samuti külgturvapadjad ja peagi uudisena ka katusetalas paiknev turvapadi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:35
Vargused näitavad jätkuvalt kasvutrendi. Millised täiendavad meetmed aitavad tagada ärides turvalisust?
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele