ASi Remedia turustusdirektor Sirje Potisepp selgitas, et käibe languse suurim põhjus on salaviina laialdane levik Eesti turul. Remedia toodangust on umbes 60 protsenti viin.
EMORi andmeil tõusis möödunud aasta juuniks-juuliks salaviina osakaal turul 46 protsendini.
Sama põhjuse möödunud aasta madalseisu kohta tõi ka oma viimase kümnendi halvimad majandustulemused avalikustanud Eesti suurim alkoholitootja AS Liviko.
«Möödunud aasta juulini valitses turgu täielikult salaviin,» tõdes Potisepp.
Potisepp rääkis, et peale salaviina on turu mõjutaja olnud ka mitme uue tootja tulek ning seetõttu tihenenud konkurents. Samuti on oma osa Remedia käibelanguses turul asetleidvatel hinnasõdadel. «Iga uus tulija tahab ju kohe hinnaga lüüa,» tõdes Potisepp.
Viimastel aastatel on lisandunud veel mõni aasta tagasi turgu valitsenud kolmele ametlikule toojale, aktsiaseltsidele Ofelia, Remedia ja Liviko, viinatootmise käima pannud AS Heliis, AS Onistar, AS Winum-E, OÜ Almo BS.
Olime kasumis, kuid see oli väiksem 1995. aasta kasumist, lausus Sirje Potisepp. 1995. aasta kasum oli firmal 4 miljonit krooni.
Eestist välja müüs alkoholitootja AS Remedia eelmise aasta jooksul oma toodangut 1,68 miljoni krooni väärtuses ehk umbes 3 protsenti ulatuses ettevõtte kogukäibest.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.