Eesti ja Soome vahelises laevaliikluses on kätte jõudmas taas murranguline hetk, mil eestlased võivad tagasi võita viimase poole aastaga turul kõikuma löönud positsioone. Selleks on tekkinud võimalus.
Soomlaste Silja Line viib märtsi lõpust liinilt ära seni Tallinna--Helsingi liinil sõitnud Silja Festivali, mis peaks soomlaste turupositsiooni nõrgestama.
Seega jääb neil kahe laeva asemel sõitma Wasa Queen. Uue laeva toomist pole Silja Line veel otsustanud.
Paistab, et viimaks ometi on Tallinki kaubamärgi all samal liinil reisilaevaliiklust korraldaval ASil Hansatee võimalus osaliselt tagasi võita turuosa, mis kaotati eelmise aasta sügisel vaidluste tõttu Inreko ja Tallinna Pangaga.
Hansatee positsioone peaks turul parandama plaan tuua kahe reisilaeva kõrvale liinile kolmaski. Hansatee tegevdirektor Enn Pant on öelnud, et prahtida plaanitakse Meloodia klassi laev.
Peale suure laeva on Hansateel plaanis turule tuua ka katamaraan, mis annaks hea võimaluse konkureerida Viking Line'iga, kes katamaraane kasutab.
Ühe laevaga jätkab TH Ferries, mida juhib endine Hansatee finantsdirektor ning Tallinna Panga nõukogu esimehe Guido Sammelselja lemmik Henn Ruubel. Kuidas muidu seletada seda, et Tallinna Pank on Ruubelile kasutada andnud üle neljakümne miljoni krooni. Tagatiseks on Ruubeli äriidee.
Arvestades TH Ferriesi poolt opereeritava reisilaeva Vana Tallinna kesist täitumust, tunduvad Ruubeli plaanid teise laeva turuletoomisest hetkel liiga optimistlikud.
Kusagil Ädala tänaval unistab endine reeder ning Inreko Laevade ASi juhtimisega kuivale jäänud Enn Rohula ikka veel suvisest tiiburite liikluse korraldamisest.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.