• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,01
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,01
  • 18.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merelaevandus kaalukausil

Väiksem osalus Hansatees mõjub hinnale

Eesti Merelaevanduse erastamisest huvitatud Balti Cresco Investeerimisgrupi ASi tegevdirektor Andres Rätsepp ütles, et riigi nõusolek Eesti Merelaevanduse osaluse vähenemiseks ASis Hansatee 45 protsendilt ühele pole tervitatav samm. Tema sõnul on Balti Cresco Investeerimisgrupp kogu aeg oma pakkumuses arvestanud Eesti Merelaevanduse osalusega reisijateveos.
Kinnitamata andmetel on Balti Cresco Investeerimisgrupi üks koostööpartnereid Eesti Merelaevanduse erastamisel Skan Line, kes korraldab Taani ja Rootsi vahelist praamiliiklust.
ASi Hansa Investeeringud tegevdirektor Toomas Reisenbuk ütles, et Eesti Merelaevanduse osaluse vähenemine Hansatees võib Merelaevanduse hinda kahandada. Samas lisas ta, et kuna pakkujate äriplaanid pole rahalisest küljest lõplikult paika pandud, on raske öelda, kui suurt rolli võiks Merelaevanduse osaluse vähenemine reisilaevaliikluses mängida.
Hansa Investeeringud esitas oma pakkumuse Eesti Merelaevanduse erastamiseks OÜ Arbonale nime all, kuhu kuuluvad ka maailma üks juhtivaid laevanduskonsultante Marsoft, Eesti Investeerimispank, Nomura International ja laevanduse operaatorfirmad Jinhui Shipping ning Transportation Ltd.
Hansatee tegevdirektor Enn Pant ütles, et tema hinnangul on Eesti Merelaevanduse hind pärast osaluse vähenemist Hansatees väiksem.
Erastamisagentuuri nõukogu liige Ignar Fjuk rääkis, et Eesti Merelaevanduse taotlus võtta Ühispangast 30 miljonit krooni laenu Hansatee aktsiakapitali investeerimiseks polnud õige, kuna Hansatee on endiselt kahjumis. Erastamisagentuuri nõukogu ei nõustunud kaks nädalat tagasi andma Eesti Merelaevandusele laenu võtmise luba.
Äripäeva andmetel arutab erastamisagentuuri nõukogu homme, kes Eesti Merelaevanduse erastamiseks pakkumuse esitanud firmadest pääsevad erastamiskonkursi teise vooru. Peale Arbonale ja Balti Cresco Investeerimisgrupi osalevad Merelaevanduse erastamisel ettevõtte tegevjuhtkonna alusel moodustatud AS ESCO Holding, AS Talinvest ja OÜ Idapoole Äriagentuur.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele