• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,02
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,02
  • 02.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas kriitikute silmis armu leida

Internetis ringi kolades paistis, et üks kultuseorganisatsioon on oma massienesetapu läbi saanud maailma olulisimaks arvutiuudiseks. Tõsiasi, et nii 20 aastat eksisteerinud seltskond viimasel ajal www-kujundust üritas teha, annab loomulikult ajakirjandusele võimaluse hulgaks Interneti-teemalisteks müstifikatsioonideks. Kui tempot veidi maha võtta ja tausta uurida, võiks aga mainida näiteks seda, et kultuse-ekspertide väitel on mõned vägivaldse kalduvusega liikumised tõesti võrku kasutanud, muu hulgas selleks, et teha laiadele rahvamassidele kättesaadavaks pommitegemisõpetusi jms.
Kolades ringi eespool kõne all olnud organisatsiooni enda ja nende poolt teistele loodud kodulehekülgedel, mis nimelt sugugi suuremad vaatamisväärsused pole, tuli mulle meelde meie kohalik www-kujundus ja selle tase. Jaanuari lõpust alates üritavad nimelt kaks seltskonda, Vinge Wärk ja Pizzat, Eesti www-lehekülgedele hindeid panna.
Kuidas nende silmis armu leida? Internet on tänamatu meedia, kõik, mis sinna riputatud, on kohe ka kõigile näha ning arvata. Kodanik X, kes suurest entusiasmist ja lojaalsusest tööandjale oma väikeste värisevate kätega firmale Y kodulehekülje teeb, võib sellega firma mainele suure põntsu panna. Kui keegi tahab harjutada, tehku seda oma arvutis või salasõnaga kaitstult. Vaadake igaks juhuks oma kodulehekülg üle -- kui see on kindel märklaud kriitikale, võib konkurent selle hindamisele sokutada.
Kui on ikka kindel soov ise teha, siis tee nii: (a) mõtle välja, mida lugeja sinu lehelt endale huvitavat leida võiks, leia talle tegevus ja põhjus tagasi tulla; (b) katsu kogu informatsioon struktureerida nii, et lugejal oleks selles lihtne orienteeruda, ning vaata, et pakutav tõesti oleks info, mitte kolm kiirelt kokku klopsitud lauset; (c) leia lahendus, kuidas seda kõike oleks mõnus ja lihtne kasutada ehk loo kasutajaliides; (d) loobu onupojast oma kolmemõõtmelise graafika ja hüppava konna pildiga -- otsi parem mõni sõber, kes vähemalt kunstiklassis käinud ja kellel hea silmamõõt ja värvimeel; (e) mõtle veelkord järele, ehk oleks siiski tasunud kasutada head ja kogenud www-kujundajat. Kui nüüd õnnestuks veel vältida teadet «Lehekülg on pidevalt ehitamise järgus», võiks rahulikult lasta kriitikutel oma rasket ja tänamatut tööd teha.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 12:32
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele