Arbonale presidendi Peter Anderslandi sõnul tuleks Eestis lähiajal luua transiidikoridor Venemaale, kuhu oleksid haaratud sellised logistilised üksused nagu autotransport, ekspedeerimisfirmad ja raudtee. Eesti Merelaevandus ei peaks tegelema ainult kauba toimetamisega ühest sadamast teise, vaid peaks tegutsema laiemalt, ütles Andersland.
Küsimusele, kui suure summa kavatseb Arbonale erastamiskonkursi võidu korral Eesti Merelaevandusse investeerida, vastas Andersland, et nii palju, kui on vaja. «Raha pole meie jaoks probleem,» väitis ta.
Andersland leidis, et praegu pole Eesti Merelaevanduse finantsseis eriti hea, sest firmal pole aktiivset turunduspoliitikat kauba meelitamiseks oma laevadele.
Anderslandi sõnul tuleb Eesti Merelaevanduses kõigepealt üles ehitada korralik turundussüsteem ja luua firma esindused Euroopas ja Moskvas. Firma juhtkond peaks olema Eesti päritolu, väljastpoolt tuleksid vaid konsultandid, ütles ta.
Anderslandi väitel kavatseb Arbonale erastamisvõidu korral teha kõik endast oleneva, et Eesti Merelaevandus saaks tagasi oma positsiooni Tallinna ja Helsingi vahelises reisiliikluses. Pärast Estline'i monopoli lõppu Tallinna--Stockholmi reisilaevanduses kavatseb Arbonale panna oma laeva käima Tallinna ja Stockholmi vahel. «Praegu on aeg alustada ettevalmistusi,» ütles Andersland.
OÜ Arbonale taha on Eesti Merelaevanduse erastamispakkumuses koondunud AS Hansa Investeeringud, investeerimisfirma Nomura International ja laevandusfirma Jinhui Shipping. Nomura Internationali Kesk- ja Ida-Euroopa piirkonna juht Claus Mansfeldt väitis, et vale on seisukoht, et Nomura tahab erastada kolme Balti riigi merelaevandusi nende hilisemaks liitmiseks.
Kui Arbonale pakkumus peaks Eestis võitma, ei kavatse Nomura osaleda Läti merelaevanduse erastamisel, sest investeeringud kahte konkureerivasse firmasse oleks liiga suur risk, väitis Mansfeldt.
Arbonalele pakub huvi osalemine Muuga sadamasse rajatava konteineriterminaali projektis, väitsid kolme pakkumuse taga oleva firma esindajad. Hansa Investeeringute tegevdirektor Toomas Reisenbuk ütles, et see ei tähenda, et Arbonale sooviks selleks mingeid firmasid ära osta, kõne alla võiks tulla mõne ühisettevõtte loomine.
Eesti Merelaevanduse erastamisel on Arbonale kõrval konkurentsi jäänud ka Eesti Merelaevanduse juhtkonnale kuuluv ESCO Holding koos Rootsi finantsinstitutsiooniga Carnegie AB ja Balti Cresco Investeerimisgrupi AS koos Põhjamerel praamiliiklust korraldava Scand Lines'iga.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.