Eesti riiklikus autoregistrikeskuses (ARK) on alanud kevadiselt kibe tööaeg -- esmane sõidukite registrisse kandmine on järsult kasvanud. Aprillis registreeriti 16 mootorratast, 3045 sõiduautot, 419 veoautot, 41 autobussi ja 226 haagist. Büroode lõikes juhib endiselt Tartu -- 842 esmast registrisse kannet, kanna peale astuvad aga Tallinna -- 823 ja Harju büroo -- 803 esmase registreerimisega. Kui vaadata eraldi sõiduautode registreerimist, siis Tartu büroole (736) järgneb juba Harju (637) ning alles kolmandana Tallinna büroo (581).
TOP 10s on esinelik traditsiooniline -- Ford -- 507 esmaregistreerimist, Opel -- 381, Mazda -- 243 ja Volkswagen -- 226 sõiduautot. Hüppe on üheksandalt kohalt viiendaks teinud Honda -- 222 esmaregistrisse kannet, seda tänu headele müügitulemustele aprillis. Nissan -- 206 ja Toyota -- 170 on võrreldes märtsikuuga langenud koha võrra, kuid esmaregistreerimiste arv on neilgi tublisti kasvanud. Audi on 151 autoga säilitanud kaheksanda koha. Üheksandaks on kukkunud BMW -- 145 sõiduautot. Mitsubishi on taas tabelis -- märtsikuu 12. kohalt aprillis kümnendaks 112 sõiduautoga.
Registris arvel olevate sõiduautode pingereas praktiliselt muutusi ei ole: esikohal on endiselt ülivõimsalt VAZ -- 115 611, Moskvit? teine -- 46 190, kolmas Ford -- 37 621 ja neljas Opel -- 33 203. Tabeli lõpuosas on kohad vahetanud vaid Mazda (8254) ja Volvo (8241), kuid erilisi liikumisi selles tabelis ei ole ilmselt veel nii pea loota.
Samamoodi rahulik seis valitseb ka transpordivahendite vanuselise koosseisu tabelis -- endiselt on arvel enim üle 10 aasta vanused sõidukeid: 73% sõiduautodest (eraomanduses olevatest koguni 78%), 62% veoautodest ja autobussidest on vanemad kui 10 aastat. Haagistest moodustavad üle 10 aasta vanused 37% koguarvust.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?