AS Panatec peab oma kohuseks infor-meerida lugejaid Äripäeva 15. mai numbri sidetehnika rubriigis ilmunud Eesti Telefoni töötaja Harjo poolt kirjutatud «nõuande» ekslikkuses ja vigaderohkuses.
Nõuande esimeses punktis viitab Harjo nn aasia flash'i ehk katkestuse pikkusele, mis Euroopa jaoks toodetud telefonidele ei sobivat. Samas on aasia flash'i pikkuseks mainitud 0,08 sekundit, mis on tegelikult just nimelt nn euroopa flash'ipikkuseks vahemikus 0,07--0,1 sekundit.
Aasia flash'i pikkus on tegelikult 0,6--0,7 sekundit. Kõik tänasel päeval müüdavad Panasonicu telefonijaamad omavad flash'i pikkuse muutmise võimalust vastavalt vajadusele. Sealjuures on muutmise vahemiku pikkus 0,08--1,2 sekundit, mis sobib nii aasia flash'i kui euroopa flashi vahemikuga. Panasonicu telefonijaamadele funktsionaaltelefoni juurdeotsimine ei ole kohustuslik. Väiksemaid vahendusjaamu on võimalik programmeerida tavatelefonilt ja suuremaid personaalarvutist.
Ka Harjo väide funktsionaaltelefonide kõrgest hinnast ei ole põhjendatud. Ekraaniga süsteemitelefoni programmeerimine maksab ASis Panatec 1399 krooni (hind sisaldab 18% käibemaksu). Selline hind on vastava toote puhul konkureerivate kaubamärkidega, k.a Eesti Telefoni poolt müüdavad, võrreldes lausa odav.
Nõuande teises punktis vihjab Harjo Panasonicu toiteplokkide probleemidele. ASi Panatec hooldada on ainuüksi Tallinnas peaaegu 300 vahendusjaama, millel on viimase viie aasta jooksul olnud toiteplokkidega probleeme ühel jaamal, mis toitekaablite kaudu sai äikesetabamuse.
Kolmandas punktis toodud jaama VP-9 pole aga olemaski. On olemas kaks mudelit VB-9 seeriast ja järjekordselt on väide, nagu saaks korraga kasutada vaid nelja kõnekanalit, alusetu.
Samas tuletaksime meelde, et Panasonicu jaamaseeria TD kõnekanalite üheaegne lahtioleku arv on piiramatu, mis on vägagi haruldane Eestis turustatavate jaamade seas. Järjekordselt viidatakse väga kallitele funktsionaaltelefonidele, mis tegelikkuses maksavad kõik alla 2000 krooni, samas näiteks Siemensi eliitmudel maksab kuni 10 000 krooni. Jääb ainult küsida, mis on Harjo väidete aluseks?
Panasonicu jaamade tootja Matsushita Electric Industrial võtab endale Eestis müüdavatele toodetele aastase garantiikohustuse, mida täidab AS Panatec. Samas rõhub AS Panatec vajadusele kaitsta oma vahendusjaamu tõenäolisemate ohtude eest (nt äikeselöök), mis ei kuulu garantiikohustuse alla, kuid mida saab kerge vaevaga ära hoida, kui kõike vajalikku installatsioonil silmas pidada. ASi PanaTec Panasonicu telefonijaamade installatsioonipaketis sisaldub ka kohapealne väljaõpe tulevastele jaamakasutajaile.
Äripäeva artikkel oli mõeldud klientide koolitamiseks, st millele nad peavad tähelepanu pöörama vahendusjaama ostes (peab tunnistama, et toimetusepoolne pealkiri oli tõesti liiga intrigeeriv).
Kõik need väljatoodud iseärasused ei ole minu väljamõeldud, nende probleemidega on kliendid meie poole pöördunud ja nende olemasolu kinnitas ka üks Panasonicu vahendusjaamade müüja, kellelt ma küsisin ekspertarvamust nende kohta.
Olev HarjoEesti Telefon
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.