Igal aastal toodetakse maailmas ligi seitse miljonit tonni toortubakat. Suurimad tootjad on Hiina, USA, India ja Brasiilia.
Tubakal ei ole kindlat maailmaturu hinda, puudub ka toorainebörs nagu kohvil, kakaol või suhkrul. Tubakat ostetakse tavaliselt kasvatuspiirkonnas korraldatavatel tubakaoksjonitel.
Lääneriikides on tubakatoodete turg järjest kahanenud, Ida-Euroopas ning arenguriikides aga nõudlus kasvab. Eelkõige puudutab see sigarette ning vähemal määral ka piibutubakat. Näiteks Rootsis ja USAs on sigaretisuitsetajaid vaid 22--23 protsenti. Euroopas on keskmine näitaja 35 protsenti.
Tubakatootjad korvavad nõudluse vähenemist kõrgemate hindade ning tootmise ratsionaliseerimisega, samuti uute turgude hõlvamisega. Kuid ka läänes on tubakatoodetele uusi turge, Ühendriikides näiteks on sigaribuum.
Swedish Match, millel erinevalt teistest sigaretitootjatest on olemas ka sigaritootmine, loodab buumi harjal Ameerika sigariturul kanda kinnitada. Hea minek on ka närimistubakal, mille läbimüük on kasvanud nii USAs kui Rootsis.
USA närimistubaka turust on Swedish Match vähem kui kahe aastaga omandanud 2,5 protsenti. Viie aastaga loodetakse osalust suurendada viie protsendini. DI
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.