Paar aastat tagasi ASi Tallinna Külmhoone erastanud, nüüdseks enamusaktsiad edasi müünud AS Jäälill müübki peamiselt külmhoone jäätiseid, edukaimalt liitrist ?okolaadijäätist.
Importjäätiste turuosa on Puusti sõnul Eestis väga väikeseks jäänud. «Ingman on sel aastal veidi ilma teinud, aga Marsi ja GB müüki võib küll üksikute protsentidega vaadata,» räägib Puust.
Aasta tagasi tuli loodetavast jäätisebuumist osa saama ka turvavööde tootja AS Norma. Loodi Balbiino tehas.
«Rääkigu konkurendid mida tahes, aga tegelikult meil läheb väga hästi,» teatab Teet Anier Balbiino tooteid turustavast ASist Balbi. Anier kinnitab, et mõnedes piirkondades on Balbiino isegi turuliider.
Kuigi Balbiino müüs torte ja perejäätisi juba talvel, otsustati reklaamikampaaniat tegema hakata alles maikuus, mil turule tuldi pulgajäätistega.
Et Balbiino reklaami teeb, meeldib konkurendile. «Tema reklaam mõjub automaatselt meile ka, sest nad reklaamivad eesti jäätist,» rõõmustab Margus Puust. Tema hinnangul suureneb kodumaise jäätise tarbimine nii sissetoodavate jäätiste arvel kui ka kogu Eesti turu mahu kasvu tõttu.
Meil on endal hulgiladu ja ma vaatan, et inimesed ostavad kaks-kolm kasti ja panevad koju sügavkülma, et suvel hea võtta, räägib Puust. Tema sõnul ei tule just harva ette, et ostetakse liitrise asemel 8kilone jäätisepakk koju. Hulgilao hinna järgi võidab siis kilolt üle 8 krooni, poehinnaga võrreldes veelgi enam.
Jäälille arvutuste kohaselt on Eesti jäätiseturg praegu umbes 5000 tonni aastas, millest 3000 tonni langevat Tallinna külmhoonele.
Ainsa välisfirma jäätisena püsib konkurentsis Soome Valio. «Kinnitamata andmetel on meie turuosa 30%,» räägib Valio Eesti ASi PRi ja reklaami juht Lia Kõiv.
Kõige edukam on Eesti turul Muru Eskimo, järgmine on Mega, lisab Kõiv.
Teet Anier ei soovi ühtegi numbrit Balbiino jäätisemüügi kohta öelda. Ta sõnab vaid, et kui aastavahetusel oli Balbiino müügikäive miljon krooni kuus, siis nüüdseks on kasv olnud mitusada protsenti. «Turg näitab, et jätkame tõusulainel,» ütleb Anier.
Puusti sõnul mängib suurt rolli turumahu suurenemisel talvemüügi kasv. «3--4 aastat tagasi, kui Mustamäel, Lasnamäel oli tubades 14 kraadi sooja, müüsime talvel vaid 30 tonni kuus,» räägib Puust. Sel talvel müüs Jäälill 150 kuni 160 tonni jäätist kuus, märtsis isegi 170 tonni.
Jäätiseturu suurenemise olulisimaks põhjuseks peab Puust inimeste sissetulekute suurenemist. Keskklass ja vaesemad inimesed on hakanud jäätist rohkem sööma, sest raha jääb lihtsalt rohkem üle, sõnab ta.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.