Üldises internetieufoorias endale kodulehekülge hankima tormavad ettevõtted kipuvad alustama valest otsast. Võimalikult kiiresti «midagi käegakatsutavat» oma arvutiekraanil näha soovides jäetakse kerge-
käeliselt kahe silma vahele planeerimisstaadium.
Infoserver Internetis ei tohiks olla mitte omaette eesmärk, vaid lihtsalt üks võimalikest kanalitest ettevõtte üldises turundus- ja suhtekorraldustegevuses.
Kodulehekülje rakendamine harjumuspäraste meedia-
kanalite asemel (või nendega paralleelselt) sõltub selle efektiivsusest konkreetse ülesande puhul.
Järgnevalt mõned uue meedia pakutavad iseloomulikud võimalused.
Kodulehekülje loomise ratsionaalseks põhjuseks võib olla vajadus organisatsiooni poolt pidevalt väljastatavat infot efektiivsemalt levitada.
Kiiresti muutuvad hinnakirjad ja laoseisud, harvemini nõutavad spetsiifilised tootetutvustused, firmasisesed telefoniraamatud ei ole kindlasti väärt paberipakiks trükkimist ning massilist laialipostitamist või -faksimist, kui nende peamised tarbijad on vähegi suutelised neid ise Interneti vahendusel hankima.
Sellise passiivse levitamise puhul jääb kasutajale võimalus teda huvitavat infot saada just temale sobival ajal ja sobivas mahus.
Info väljastaja võidab trüki- ja levitamiskulude ning ehk ka sekretäri tööaja pealt, mida viimane pidi seni kulutama, vastates telefonis sagedaimini korduma kippuvatele küsimustele.
Digitaalse meedia rakendamise kasuks räägivad ka selle interaktiivsuse kaudu avanevad uudsed võimalused. Kahesuunalist suhtlemist ja kasutaja-
poolset tagasisidet soosiv tehniline vormistus pakub võrreldes näiteks traditsioonilise trükimeediaga hindamatut võimalust kujundada edastatavaid sõnumeid konkreetsele adressaadile meelepäraseks, lähtudes igaühe isiklikest huvidest, vajadustest ja harjumustest.
Üksainus veebiserver võib sisaldada vägagi erinevatele sihtrühmadele suunatud materjale. Piisab, kui lasta kasutajal ennast alustuseks identifitseerida näiteks koolilapse, koduperenaise või investorina ning suunata ta seejärel tehtud valikule vastava sisu ja vormiga alajaotusesse.
Kasutajakeskse kodulehekülje koostamise kandvaks motoks võiks olla «Kui kahtled, siis küsi». Küsitlusankeedid, lisainfo- või toodete tellimusvormid, hääletussüsteemid jne lasevad kasutajal avaldada oma arvamust teie poolt pakutava kohta vaid paari klahvivajutuse või hiireklõpsuga.
Kui lubate virtuaalsete ankeeditäitjate vahel tänutäheks välja loosida ka reaalseid auhindu, võite julgesti loota vastamisaktiivsuse mitmekordistumisele.
Tagasiside analüüsi põhjal tehtavad otsused viivad teie ettevõtte suhtlemise oma klientide, partnerite ja laiema avalikkusega kvalitatiivselt uuele tasemele, mis vastab paremini nende ootustele.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.