Liidu tulemusel tõuseb Goodyear maailma suurimaks rehvitootjaks Prantsuse Michelini ja Jaapani Bridgestone'i ees. Kahe firma kogukäive moodustab 22,6 protsenti maailma rehviturust ning ulatub 17,86 miljardi dollarini.
Liit ühendab Goodyear'i domineeriva positsiooni maailma suurimal autoturul USAs ning Sumitomo tugeva seisu Jaapanis ja teistes Aasia riikides. Goodyear saavutaks tugeva turupositsiooni ka Euroopas, kus Sumitomo turustab oma Dunlopi margi rehve.
Koostöö raames luuakse neli ühisfirmat -- üks Põhja-Ameerikas, üks Euroopas ning kaks Jaapanis.
Lisaks luuakse Ameerika Ühendriikides veel kaks tugiteenuste firmat -- üks varustuse ja teine rehvivalmistamise tehnoloogia alal.
Analüütikute sõnul oli liit vajalik mõlemale poolele, et püsida Bridgestone'i ja Michelini kõrval konkurentsivõimelisena.
Nüüd on küsimus selles, kas väiksemad firmad, nagu Jaapani Yokohama ja Saksa Continental, suudavad tihenevas konkurentsis iseseisvaks jääda. Tõenäolisem on, et maailma 75 miljardi dollarilises rehvitööstuses on peagi oodata uusi ühinemisteateid.
Autor: REUTERS
Seotud lood
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!