• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,01
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,01
  • 30.03.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nissan sõlmis Renault'ga liidu

Nissan loovutas lepinguga sisuliselt kontrolli firma üle, kindlustades seeläbi ressursid tegevuse jätkamiseks. Jaapani suuruselt teisel autotootjal on võlgu üle kahe triljoni jeeni (16,7 miljardit dollarit), mistõttu firma vajas hädasti välispartnerit. Strateegiline liit tähendab maailma suuruselt neljanda autotootja tekkimist, kuigi mõni analüütik on avaldanud kahtlust finantsraskustes Nissani ning hiljuti probleemidest välja tulnud Renault' liidu tugevuses.
Renault omandas 78,3 miljardi krooni eest 36,8% Nissan Motorist, 22,5% veokitootmisega tegeleva filiaali Nissan Diesel Motor Co aktsiatest ning Euroopas finantstegevusega tegelevad tütarfirmad. Turu hinnagute kohaselt suurendab Renault lähitulevikus oma osaluse Nissanis 40 protsendini. Firmad arvestavad, et ühinemine aitab neil aastail 2000--2002 säästa kulusid kokku 46,8 miljardit krooni. Koos toodavad nad aastas 4,9 miljonit autot, sellest Renault 2,2 miljonit ja Nissan 2,7 miljonit, millest üle miljoni valmib välismaa tehastes.
«Me usume, et Nissan suudab alustada uuesti ja saab finantsprobleemidest välja,» ütles Renault' juhatuse esimees Louis Schweitzer.
Nissan jäi eelmisel aastal 1,66 miljardi krooniga kahjumisse, Renault'l oli aga ligi 21 miljardi krooni suurune kasum. Seejuures oli Nissani käive 780 miljardit krooni ja Renaul't oma 582 miljardit.
Tehing avab Renault kolmele tippjuhile tee Nissani juhtkonda, sealhulgas Schweitzeri paremale käele Carlos Ghosnile, kellega seostatakse suuresti Renault majanduslikest raskustest väljatootmist. Renault saab ühtlasi optsiooni, mis võimaldab tal suurendada osalust Nissanis 44 protsendini. Schweizer rõhutas, et ei taha omandada Nissanis enamusaktsiaid.
Nissani suurimad omanikud Renault' järel on Jaapani pangad ja kindlustusfirmad, Renault' põhiomanik on Prantsuse riik 44 protsendiga.
Autor: REUTERS

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 12:32
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele