Eile õhtul koos istunud ringhäälingu nõukogu ei teinud ühtegi põhimõttelist otsust reklaami müügi kohta ETVs, jättes telereklaamiturul palju segadust tekitanud küsimuse telekanalile valitavate uute juhtide otsustada, ütles ringhäälingu nõukogu aseesimees Peeter Kreitzberg.
Suuremate meediaagentuuride hinnangul mõjuks reklaamiturule hästi, kui selguks võimalikult kiiresti, kas või kui kauaks jääb reklaam ETVsse.
?Eesti on liiga väike, et siin oleks 4-5 reklaami müüvat telekanalit,? ütles meediaagentuuri Baltic Media Service juhatuse esimees Margus Sameli. ?See toob endaga kaasa dumpingu, mis kandub omakorda üle teistesse kanalitesse,? märkis ta.
Sama meelt on Media House?i tegevdirektor Primo Annus, kelle sõnul teeb ETVs jätkuv reklaam raskeks kommertskanalite olukorra, mis omakorda mõjutab telesaadete kvaliteeti. ?Kui ringhäälingu nõukogu otsustab reklaami ETVs näidata kas 2000. või 2001. aasta lõpuni, on sisuliselt tegu probleemi edasitõstmisega ? see pole mingi lahendus ühelegi turul tegutsevale osapoolele, vaid näitab pigem kontseptsiooni puudumist,? lausus ta.
Ühe erakanali aastaeelarve on keskmiselt 60?70 miljonit krooni, seega peaks ainuüksi kolme erakanali nullkasumiga tegutsemiseks olema telereklaamituru maht umbes 180?200 miljonit krooni. Mullune telereklaamituru maht oli 125 miljonit krooni, mis tähendab seda, et puudujääk jagati omavahel ära ja ning selle maksid kinni omanikud.
Avalik-õiguslik ETV soovib tänavu reklaamiturust endale haarata üle viiendiku, mis mis toimub erakanalite senise turuosa arvel. Tõenäoliselt on tänavu enim langemas Kanal 2 osa reklaamiturul.
?Tänavune aasta pole alanud nii hästi, kui tahtsime, kuid ma pole nõus sellega, et meie oleme kõige rohkem lüüa saanud,? ütles Kanal 2 juhatuse esimees Kris Taska. ?Kõik, teiste hulgas nii raadio kui ka tele, on lüüa saanud,? märkis ta. Taska sõnul tahab Kanal 2 tänavu saada reklaamiturust 33?35 protsenti, mis jääks mullusele alla paari protsendiga.
?Olen sada protsenti veendunud, et olukord ETVs ja erakanalites läheb hullemaks nii ärilises kui ka programmilises mõttes, kui ETV konkureerib reklaamiraha pärast senise 80 miljoni kroonise riigitoetuse abil,? lausus Taska.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.