Ühel pool lauda istub Klient, teisel pool Reklaamitegija. Nad kohtuvad teist korda elus. Esimene kohtumine, mille jooksul sai kokku lepitud koostöös, toimus paar päeva tagasi ööklubis ja selle lõppu ei mäleta klaarilt kumbki.
Kliendil on Suur Unistus, see on nii suur ja nii uudne, et ta ei saa isegi sellest täpselt aru, veel vähem oskab ta seda teistele arusaadavaks muuta. Kuid on üks, mida ta teab täpselt ? kui ta suudab selle Suure Unistuse reklaami abil arusaadavaks teha kõigile, toob see Firmale kõvasti raha.
Reklaamitegija kuulab Klienti ja mõtleb, millal oleks kõige õigem hetk lauale käia Geniaalne Idee. See on üks kenasti ja värviliselt vormistatud reklaamikavand ja strateegia, mis ootab sahtlis oma aega. Seal vahetatakse firma nimi ja toote pilt ja müüakse see Kliendile maha. Jälle ja jälle. Uuele ja uuele. Reklaamitegijal on käes Geniaalne Idee ja arve. Kuid ta ei tea veel, et on kirjutanud mõlema peale Firma nime valesti, mistõttu diili ei tule.
Eelarvamused kliendi ja agentuuri vaheliste suhete kohta eksisteerivad meie teadvuses ja segavad meil teha paremat tööd. Hea töö sünnib ju koostöö ja teineteisemõistmise kaudu. Kuid mida Klient ja agentuur teineteiselt tegelikult ootavad?
Klient ja reklaamiagentuur on partnerid, neil on ühine eesmärk ja ka teineteisele sarnased ootused. Ära tee agentuurile seda, mida sa ei taha, et sinuga tehtaks. Ja vastupidi. Siis sünnib töötav reklaam.
Klient soovib, et agentuur pühendaks talle palju aega. Aega ei ole kunagi piisavalt ja seetõttu peab olema agentuuril seda kohe ja palju ja isegi öösiti. See on õigustatud nõudmine, sest enamik turundusprobleemidest on liiga keerulised, et neid hoobilt lahendada. Hea on agentuur, kellel on kliendi jaoks alati aega.
Agentuur ootab sama ka kliendilt.
Teabe vahetamisele kulutatud aeg säästab aega. Agentuuril on mõnus töötada projektiga, mille eesmärgid on põhjalikult läbi mõeldud ja vajaminev informatsioon kogutud. Agentuurile on selge, mida temalt oodatakse. Ja on kohe näha, et kliendile on töö väga tähtis.
- Võta otsustamiseks aega. Ära luba agentuuril endale peale käia, kui ta nõuab sinult otsust kohe peale uue copy-variandi esitamist. Võta endale rahulikult aega, et läbi mõelda kõik see, milleni agentuur on jõudnud pikaajalise ja vaevanõudva töö tulemusena.
- Leia lisaminuteid ka loomingulistele inimestele. Projektijuht ei ole ainus agentuuri töötaja. Edukas copywriter tahab samuti teada viimast informatsiooni sinu firma turuosa kohta. Räägi neile, mis on toimunud, räägi neile kõike: nii head kui halba.
- Tee ettepanekuid töisteks nõupidamisteks. Vii läbi mitteametlikke diskussioone, kus copywriter saab välja tuua veel viimistlemata ideid ja sina rääkida oma eesmärkidest. Sellised nõupidamised on eriti kasulikud enne, kui agentuur alustab kompleksse ülesande täitmist.
Klient ootab, et agentuuri töötajatel silmad säraksid ja et see sära paistaks välja nende töös. Et reklaamid kõneleksid sellistest asjadest ja sellisel moel, nagu keegi enne seda suutnud ei ole. Inimesed peavad tormama kliendi probleemi lahendama, justkui see oleks nende eluküsimus. Ja see on õigustatud nõudmine, sest kliendi probleem on talle kõige tähtsam, eluliselt tähtis.
Hea on agentuur, kes teeb kõike hingega.
Agentuur ootab sama ka kliendilt.
- Ole entusiastlik. Kui sulle reklaam meeldib, siis anna sellest loomingulistele inimestele teada. Kiitus on neile ainult toeks.
- Ole otsekohene, kui reklaam ei meeldi. Copywriter ei pahanda idee kritiseerimise pärast, kui kriitika on konstruktiivne.
- Ole inimlik. Proovi reageerida nagu inimene, mitte korporatsioon. Naera naljaka reklaami üle isegi siis, kui see ei mahu täpselt strateegia piiridesse.
- Hoia ausust au sees. Räägi oma agentuurile asjadest nii, nagu need tegelikult on. Tee kindlaks, kas sinu reklaam räägib tõtt ja ka kujutab seda.
- Ära kõhkle, nõudes väga head reklaami. Anna oma agentuurile teada, et usaldad teda, tootmaks midagi enamat kui ?tavaline hea reklaam?.
Teadvustatud eesmärk teha midagi paremat toob endaga kaasa uusi suundi ja ideid ja ka mõningaid riske.
- Soovi olla klient. Loomingulised inimesed teevad oma parima töö projektidega, mis neile endile meeldivad, st klientidele, kellega on meeldiv koos töötada. Hea klient ei tähenda vähenõudlikku klienti. Sellepärast juhtuvad just headel klientidel olema parimad copywriter?id ja projektijuhid.
Klient soovib, et agentuur pakuks välja lahendusi, mis kindlasti töötavad.
Ja töötav lahendus tähendab seda, et klient teenib rohkem raha. Ei ole niivõrd tähtis, kas kohe või mõne aja pärast, kuid oluline on, et kõik teaksid kindla peale, millal ja miks pangaarve kosuma hakkab. Ja see on õigustatud nõudmine, sest reklaam on investeering.
Hea on agentuur, kes mõistab, et rahal on väärtus ja reklaami ülesanne on seda juurde tekitada. Ja et klient on äriühing.
Agentuur ootab sama ka kliendilt.
- Ole kindel, et agentuur saab ka sinu arvelt kasu. Kliendid, kes nõuavad rohkem, kui agentuuri sissetulek katab, on lühinägelikud. Hea töine suhe peab tagama, et agentuur kasvaks koos kliendiga.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”