?Seni on investeeringud suures osas tehtud sellistesse kohtadesse, mida on küll hea vaadata, aga millest nagu kasu suurt pole. Räägime kas või depoodest, kus on ära remonditud kõik olmeruumid, mis iseenesest on töötajatele hea, kuid samas investeeringud näiteks tööriistadesse ja tootmisvahenditesse praktiliselt puudusid,? ütles Ruubel.
?Kahtlemata ei jõua kõike teha korraga ja tuleb leida mingi kompromiss. Ka meil on plaanis jaamahooned korda teha, võib-olla küll mitte nii uhkeks kui Türil. Iseenesest on seal küll kõik ilus, aga mitu reisijat Türilt tegelikult läbi käib? Tekib küsimus: võib-olla oleks seda raha võinud kasutada efektiivsemalt, et midagi uut ette võtta või luua uusi töökohti.?
Reede õhtul saabus teede- ja sideministeeriumist ettepanek, mille järgi soovitatakse Edelaraudteel sõita aasta lõpuni ligi 15 korda väiksema igakuise dotatsiooniga kui aasta esimesel kahel kuul, kus riik eraldas reisirongiliikluseks 12 miljonit krooni kuus
Minister Jürgensoni läkitatud ettepanekus soovitab ministeerium sõita Edelaraudteel 500 000 krooni eest kuus. ?Seda, ministeeriumi kolmandat ettepanekut, on raske isegi kuidagi kommenteerida,? ütles Ruubel.
Edelaraudtee koondab toetuse äralangemise tõttu 228 töötajat. Esialgsetel andmetel kulub koondamistasude maksmiseks üle 10 miljoni krooni. Kuna GB Railwaysi poolt koostatud ja Eesti riigi poolt heaks kiidetud äriplaanis pole selliseid koondamistasusid ette nähtud, on Ruubeli sõnul ka ebaselge, kes koondamistasud lõpuks kinni maksma peaks.
Ruubeli sõnul on raudteefirma sunnitud seoses tellimuse vähenemisega koondama ettevõtte Tartu depoos ja reisijateveo lõunapiirkonnas kõik ametikohad. Ruubeli sõnul on keeruline inimestele alternatiivset tööd pakkuda.
Edelaraudtees töötab praegu 800 töötajat.
Autor: ÄP Online
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.