Reedel kitsas aktsionäride ringis salanõu pidanud RER asus kavandama samme, millega tõusta ise raudtee erastajaks. RER kavatseb juriidiliste võtetega takistada lepingu sõlmimist BRSiga, sest peab oma pakkumist parimaks, ütles juhatuse esimees Rain Tamm.
RER loodab, et BRSi ja erastamisagentuuri läbirääkimiste käigus langetab Tallinna halduskohus otsuse, millega tühistab nõukogu eelmise, tänaseks BRSi esiplaanile tõstnud otsuse.
?Kui erastamisagentuuri nõukogu uue otsuse tegemiseks kaht kvalifitseerunud pakkumist uuesti võrdleb, peaks arvesse võtma äriplaane ja lubatud investeeringuid,? lausus reedesel nõupidamisel osalenud üks RERi aktsionäre Hans H. Luik. ?Riigile tuleks RERi pakkumine kasulikum, poliitikutele isiklikult küll mitte.?
Luige selgituste kohaselt vaidlustas RER halduskohtus agentuuri otsuse kahtlusega, et kumbki kahest parimateks tunnistatud pakkumisest ei vastanud nõuetele strateegilise investori ja finantseerijate olemasolu kohta. ?Agentuuri töötajad ja nõustajad tahaksid ehk kohe kas või Vene-Kolumbia fondiga lepingu sõlmida, aga mingiks lepingu sõlmimiseks pole nõukogu otsusega luba andnud,? rääkis Luik. ?Ma ei tea, kui ?pikaajalise kaubaveo kogemusega? on BRSi juht Burkhardt ja tema kaks sõpra, aga vähemalt ei soovi nad lõpuni tundmatuks jääda.?
Kohus võib erastamisagentuuri sundida langetama uut otsust, kuid ei saa sundida tunnistama RERi pakkumist parimaks, ütles agentuuri nõunik Väino Sarnet.
Erastamisagentuur kutsus reede pärastlõunal Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate erastamisel paremuselt teise pakkumise teinud Baltic Rail Service?i erastamislepingut sõlmima.
Mullu detsembrikuus Eesti Raudtee erastamisel parimaks pakkumiseks tunnistatud RailEstonia langes erastamisläbirääkimistelt välja, sest ei suutnud veebruari lõpuks esitada nii investoreid kui ka finantsgarantiisid. Samuti puhkes skandaal seoses Ameerikas tagaotsitava kurjategija Antonio Angotti seotusega pakkumisega.
Erastamisagentuur on valmis lepingu BRSiga allkirjastama juba täna, kuid lepingu täpsustamine võib aega võtta aprillikuuni, ütles agentuuri raudtee erastamise läbirääkimiste töögrupi liige Katrin Kivi.
BRSi juhatuse esimees Edward A. Burkhardt ütles, et on valmis sõlmima erastamislepingu kiiresti, kuna BRSi meeskond on läbirääkimiste faasis tutvunud põhjalikult nii Eesti Raudtee bilansi kui ka aktsionäride lepingu variandiga, mistõttu ei oota üllatusi.
BRS võib Eesti Raudtee tegelikku majanduslikku seisundit asuma välja selgitama juba täna, läbirääkimiste meeskonna määrab konsortsiumi juhatus tõenäoliselt kolmapäeval.
BRSi juhatuse aseesimehe Guido Sammelselja sõnul võib konsortsium taotleda investeerimiskohustuse vähendamist.
BRS pakkumise finantseerimist korraldab Hansapanga ja Swedbanki juhitav sündikaat, milles osalemiseks on nõusoleku andnud ka Saksa suurpangad Hypo-Vereinsbank ja LB Kiel.
Burkhardt kontrollib BRSi pakkumises 25,5 protsenti endale kuuluva raudteeoperaatori Rail World kaudu. 5 protsenti kuulub teisele USA raudteeoperaatorile Railroad Development Corporation. 25,5 protsenti kuulub Briti suure infrastruktuurigrupi Jarvis Plc. tütarfirmale Jarvis International ning 44 protsenti Eesti ettevõtjate Jüri Käo ja Guido Sammelselja juhitavale OÜ Ganiger Invest, mille suuromanikud on veel Andres Järving, Indrek Vanaselja, Enn Kunila, Indrek Prants, Armin Kõomägi ja Sven Mansberg.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.