Eelmise aasta majandustulemuste raportis hindas Kesko oma turuosa Eestis 15 protsendile, eile avaldatud esimese kvartali aruandes hinnatakse turuosa siinses toidukaupade müügis juba viiendikule. Kontserni eesmärk on hõivata veerand Eesti turust.
Keskole kuuluva Säästumarket ASi käive ulatus tänavu esimeses kvartalis 313 miljoni kroonini, Kesko Eesti ASi käive oli 203,5 miljonit krooni. Ainuüksi Säästumarketi tänavuseks käibeks prognoositakse hinnanguliselt kuni 2 miljardit krooni.
Eile avaldatud Kesko esimese kvartali majandusraporti kohaselt kasvas Jüri hulgiladu, SuperNettosid ja Citymarketeid opereeriva Kesko Eesti käive tänavu esimeses kvartalis võrreldes sama perioodiga mullu 49.
Kokku on Eestis 35 Säästumarketit ning 3 SuperNettot.
Kesko Gruppi kuuluva Ehitusmaailma poeketi omaniku ASi Fanaal käive oli esimeses kvartalis 109,6 miljonit krooni, mis ületab mullust sama näitajat umbes 4ga.
Kesko Agro Eesti ASi käive oli aasta esimese kolme kuuga kokku 78,3 miljonit krooni.
Kesko Grupi asepresident Teemu Kangaskärki ütles, et sellel aastal ei oodata Balti riikidest ei kasumit ega suurt kahjumit. ?Tõenäoliselt jääb alla nulli,? kommenteeris ta kasumiprognoose. Tema sõnul on põhjuseks suured investeeringud, mis käesoleval aastal Balti riikides laienemiseks tehakse.
Kesko Eesti firmade kasumeid ei soostunud ta avaldama, samuti ei avalikustanud ta nende ettevõtete selle aasta käibeprognoosi.
Selveri juhatuse esimees Urmo Vallner ütles, et Kesko 20protsendiline turuosa on suurusjärgus õige. ?Samas tuleb tähelepanu pöörata sellele, et osa Kesko käibest annavad ka sisetehingud ning hulgimüük,? sõnas Vallner. ?Kesko turuosa suurenemise taga on Säästumarket, see on olnud edukas kontseptsioon ning Kesko arengu põhjuseks ongi üks õnnestunud äritehing,? lausus ta.
Soome Kesko teatas, et kontserni kasum kasvas esimeses kvartalis ilma erakorraliste kulude-tuludeta 12,4 miljoni euroni (194 mln krooni), möödunud aasta esimeses kvartalis teeniti vaid 0,7 miljonit eurot (11 mln krooni) kasumit. Aruande kohaselt kasvas kasum peamiselt müügitulemuste paranemisest ning kulude kokkuhoiust, mis saavutati jaemüüjatele karmimate tingimuste kehtestamisega. Kontserni tegevuskasumit kahandasid Balti riikidesse laienemisega seotud kulutused.
Kesko müügikäive kasvas 1 protsendi võrra, 1,45 miljardi euroni (22,7 miljardit krooni). Käibe kasv tuli peamiselt toiduainete divisjoni arvel.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.