Turundajate absoluutse lemmikuna teenis turundustegu 2002 grand prix? üle 100 miljoni krooni nõudnud Eurovisiooni lauluvõistluse korraldamine.
Eelmisel nädalal kogunesid marketingihuvilised Tartusse, et juba traditsiooniliselt autasustada möödunud aasta parimat turunduslikku tegu. "Aasta turundustegu 2002" finaali olid 300 Eesti turundustöötajat hääletanud Aura ACE mahla, Welcome to Estonia kampaania, Montoni ning Res Publica lansseerimise ning Eurovisiooni lauluvõitsluse korraldamise.
Lisaks zhürii preemiale, võitis Eurovisiooni korraldamine ka publiku preemia. Saalis viibinud inimesed hääletasid SMS-ide abil oma lemmiku poolt. Üle poolte saalis viibinuist (53) andis oma hääle lauluvõistlusele.
Eurovisiooni lauluvõistluse loomingulise juhi Rene Vilbre sõnul peamine eesmärk, saavutada Eurovisiooni Lauluvõistlusele 2002 võimalikult kõrged vaatajanumbrid, täideti. Ülekannet vaatas hinnanguliselt 166 miljonit vaatajat.
Eesti Televisiooni maine oli pärast paar aastat kestnud kriisi kõvasti kõikuma löönud. Mais 2001, kuu aega enne Eurovisiooni võitu arutati televisioonis isegi ETV likvideerimist. Lisaks ei ole Eestis Moskva olümpiamängudest saadik korraldatud võrreldava mastaabiga meediaüritust. Seetõttu oli rahvusvaheline meedia väga umbusklik Eesti korraldatava ürituse suhtes.
Eurovisiooni lauluvõistlus on Euroopa Ringhäälingute Liidu (EBU) poolt toodetav Euroopa suurim levimuusika-projekt. Isegi kui Eurovisiooni sisu peetakse tihti kit?iks, tõestavad vaatajanumbrid jätkuvat huvi. Igaaastase kvaliteedi tagab EBU ekspertgrupp, kes kontrollib kehtestatud standardite järgimist. Ligikaudu pool ürituse eelarvest on finantseeritud EBU poolt läbi lauluvõistluse liikmemaksude ning ülejäänu peab garanteerima korraldajaorganisatsioon. Eesti valitsus nõustus lauluvõistluse rahastamisega ulatuses, mida ei finantseeri ta teistest allikatest.
EESMÄRK
1. Kinnitada ETV kui kaasaegse ja innovaatilise meediaorganisatsiooni kuvandit ning saavutada Eurovisiooni Lauluvõistlusele 2002 võimalikult kõrged vaatajanumbrid.2. Kinnitada Eesti kui arenenud lääne tüüpi, kuid omapärase kultuuriga maa kuvandit kogu Euroopas
INVESTEERING
Eurovisiooni kogueelarve oli ~120 miljonit krooni. Otseseid tootearenduskulusid ei olnud, kuna Eurovisioon on juba välja kujunenud bränd.
TULEMUS
Kõik püstitatud eesmärgid täideti. Euroopa teleprofessionaalide ringkonnas peetakse 2002 aasta Eurovisiooni Lauluvõistlust üheks parimaks ajaloos.
EBU tunnustas ETV organiseeritud Eurovisiooni oma igaaastasel peaassambleel kui igakülgset õnnestumist. ETV-d võrreldi seejuures tunnustavalt Euroopa suurimate telekanalitega. Eurovisiooni ülekannet vaatas hinnanguliselt 166 miljonit vaatajat. Lauluvõistlus aitas oluliselt kaasa Eesti riigi teadvustamisele ja tutvustamisele mujal maailmas. Läbi moodsa muinasjutu kontseptsiooni sai Eesti Euroopas laiema kõlapinna läbi positiivsete arvustuste rahvusvahelises pressis. Eurovisiooni 2002 peetakse ka eestlaste seas suurepäraseks oma riiki tutvustavaks materjaliks. ETV on saanud mitmeid
tellimusi Eurovisiooni vaheklippide kasutamiseks Eestit tutvustava materjalina erinevatel konverentsidel jm üritustel üle maailma.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.