Mina sain poes käies aru, et müüja oskab kenasti riiulis värvi näidata, kui oskan küsida, mida tahan. Kuid enne tuleb endal väga suur töö ära teha, et oleks välja mõeldud, kas soovin läikivat, poolmatti, toonitud või muud värvi ? seda ta küsib.
Õnneks on nii Sadolin kui ka Vivacolor pannud värvileti äärde suurepärased infovoldikud, kus mina enne otsustamist kodus tunde tuhlasin. Säästsin sel moel klienditeenindajat seletamise vaevast ? Õismäe K-Rauta teenindaja oli lahke vastama kõigile mu küsimustele, kuid kahjuks tahtsid minuga samal ajal informatsiooni veel kaks inimest ning ta segas ka värvi. Sain ise toodetest põhjalikuma ülevaate. Nii saab olukorda veidigi kontrolli all hoida ja mingit aimu, mida pakutakse. Sest sõnad ?alküüd?, ?tiksotroopne? ja ?dispersioon? ei kuulu just igapäevakeelde.
Teine nüanss, kui värv on valitud, on kogus ? kui palju osta. Pakendeid on mitmes suuruses, suurematel alati liitri hind pisut odavam. Infobuklettides on kirjas värvikulu ruutmeetri kohta vastavalt aluspinnale. Nii veedangi õndsa õhtupooliku mõõdulindiga elamist tudeerides. Mõõtmine, liitmine ja korrutamine on küllaltki tüütud, kuid ausalt öeldes oleksin ma kokkuhoidliku inimesena niisama poodi minnes valinud umbes kaks korda väiksema värvianuma, kui tegelikult vaja. Arvutamisel ei tohi unustada, et pind värvitakse üle kaks korda!
Ja kui on teada, millist värvi valida ja kui palju, siis on tehniline osa lõppenud ja algab loominguline. Asja teeb raskemaks see, et otsustada tahab tõenäoliselt terve pere. Meil pole väga selget visiooni, kas seinu peaks katma tapeet või värv ja see teeb otsuse langetamise veel raskemaks. Nimelt pakuvad firmad suurepäraseid efektvärve. Kaupluse Tapeet ja Värv müüja aitab mul arvutada, et see tuleb küll tavalisest värvist umbes neli korda kallim, kuid ega iga seina niikuinii sellega kata. Müüja kinnitab, et pärast pisukest juhendust saab igaüks tööga hakkama. Terviklikust sisekujundusest lähtudes oleks mõnus ka natuke mööblit sama värviga üle käia.
Värvimüüjad on klientide peibutamiseks küllalt vaeva näinud ? alates värvikalkulaatorist kodulehel sisekujundaja poolt kokku pandud värvilaastudeni, mida kliendid poest koju kaasa võtta saavad. Ei saa salata, inspiratsiooni on värvist tunduvalt keerulisem hankida ? värv peab jääma aastateks. Otsustamise hõlbustamiseks laenab Tapeet ja Värv värvipaneeli koju kaasa, nii on sobivat tooni kergem leida. Sellest hoolimata soovitavad nad algatuseks osta liiter värvi ? parem kulutada aega ja raha kaks korda poes käimisele, kui seina uuesti ülevärvimisele. Eriti kergelt trehvab toon ebasobiv olemas siis, kui otsustatakse vaid mõne ruutsentimeetri suuruse värvinäidise järgi poe päevavalguslampide paistel.
Ja lõpetuseks: kui te värvi kvaliteediga rahul ei ole (lõunapoolselt aknalt koorub värv palju kiiremini kui läänepoolselt; möödaminevad lapsed mõjuvad värvile magnetina ja see kargab ukse või kapi küljest neid nähes kohe lahti või siis pleegib põrandal ja seetõttu osutub mööbli hilisem ümberpaigutamine täiesti võimatuks), siis arvestage, et värvi tootja selles enda arust küll mingil juhul süüdi pole. Voldikutes on põhjalikud nõuanded, kuidas värvida kestva kvaliteedi saavutamiseks, ning mainitud juhtumite puhul olete tõenäoliselt ise midagi valesti teinud.
Marko Villenthal Vivacolorist selgitab: Akende värvimiseks sobib väga hästi spetsiaalne aknavärv, millega võib värvida nii seest kui ka väljast. Ei ole vahet, kas värvida lõuna- või põhjaküljelt. Erinevus on ainult sise- ja välispindade värvimisel. Seest nagu sisetöödel ja väljast välisvärvimise meetodi järgi. Laed laevärviga, seinad seinavärviga. Mööbli jaoks on oma värv. Kui lapsed on allergikud, siis peaks kasutama veega vedeldatavaid värve. Seina- ja laevärvide puhul selliseid tooteid, mis on lahustivabad. Tänapäevased värvid on väga hea kattevõimega ja hoolika töö puhul saab väga hea pinna ühekordse värvimisega. Aga ühekordne värvikile on liiga õhuke. Ettenähtud kulumis- ja pesemiskindluse tagab siiski kahekordne värvimine.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.