evadel uksed avav Viru Keskus muudab tundmatuseni nii senist linnapilti kui ka tavapäraseid arusaamu kaubanduskultuurist.
Viru piirkond on kaubanduse keskpunktiks olnud juba üle saja aasta, mil seda paika tunti Vene turuna ja äri aeti hobuvankritelt. Tollal oli kauplemine eelkõige ostan-müün ideest kantud pragmaatiline tegevus.
Viru Keskuses aga on põhirõhk meeleolu, elamuste, inspiratsiooni pakkumisel. Me tahame, et Viru Keskus eristuks ?asjade ostmise kohtadest? ning oleks pigem vaba aja keskus, kuhu tullakse ?oppama, tuttavatega kohtuma, suhtlema, uusi ideid otsima.
Tänapäeval püüdlevad kõik kaupmehed selle poole, et muuta oma ettevõtted paigaks, kuhu inimesed tuleksid aega veetma ja meelt lahutama. Kaubanduskeskused määratlevad ennast suurepärase ostumõnu ja hea tuju pakkujatena, perekondlike väärtuste austajatena, nädalalõpu ajaveetmiskohana.
Kui paarikümne aasta eest tähendas nädalavahetus pigem kalaleminekut, jalutuskäiku metsas või spordisaali, siis tänapäeval minnakse üha enam kaubanduskeskustesse. Kaubanduskeskus konkureerib nii spordisaali, kino, teatri kui ka koduga, sageli isegi tööga.
Maailmas määratletakse uue elustiilina ?oppingut kui inimeste tava lihtsalt jalutada, nautida vaateaknaid ja väljapanekuid, tutvuda valikuga, otsida ideid, saada inspiratsiooni. ?opping on tänapäeva ühiskonnas eelkõige üks võimalikke aja veetmise ja suhtlemise vorme.
Mille poolest erineb Viru Keskus olemasolevatest, elamust ja lusti pakkuvatest ?kõigile midagi? keskustest? Ja kas üldse erineb? Võin kinnitada, et oleme täitnud lubaduse luua Eestis täiesti uue kontseptsiooniga ostukeskus, mis erineb sisult oluliselt olemasolevatest, toidukauplusekesksetest kaubanduskeskustest. Viru Keskuse äriidee on algusest peale olnud keskenduda moekaubandusele ja pakkuda Eesti kõige paremat ning trendikamat valikut.
Ligi 30 000ruutmeetrisel pinnal avab oma esinduskaupluse enam kui 70 kauplust, kus pakutakse sadu kaubamärke.
Keskuse mastaapsuse tõttu saame rääkida enamast kui lihtsalt osturõõmust. Rahvusköökidega restoranid, kiirtoitlustuskohad ja rohkearvulised kohvikud pakuvad konkurentsi kesklinna hamburgeri- ja luksusrestoranidele.
Viru Keskus toob esimesena Eestisse maailmabrändi Mango, samuti jõuavad esmakordselt Eestisse naiste lemmikud Jennifer, Bison, Nike Woman jt. Moekaubale orienteerumine ei tähenda aga, et valik on suunatud vaid trenditeadlikule ostjale.
Viimaste aastate jooksul on jaekaubanduse turg hüppeliselt kasvanud ning muudatused on toimunud loodusseaduse kohaselt ? nõrgemad on kaotanud, tugevamad tiibu sirutanud ja suurema turuosa kätte võidelnud.
Uusi kaubanduskeskusi avatakse iga paari kuu tagant ja igaüks neist võitleb oma koha eest Tallinna kaubandusturul. Lähiajal lisandub Tallinna veel 100 000 ruutmeetrit kaubanduspinda ning kindlasti pingestab see olukorda jaekaubanduses. Tallinnas on juba täna inimese kohta umbes 1,4 ruutmeetrit kaubanduspinda.
Euroopa 2 ruutmeetriga võrreldes ei ole vahe kuigi suur, kuid erinevus on meie elatustasemes. Tallinnas konkureeritakse iga kliendi pärast ning keskuste põhieesmärk on end õigesti positsioneerida ja kasutada maksimaalselt oma eeliseid.
Viru Keskuse unikaalne asukoht linnasüdames, Eesti parim valik moekaupu ja ilutooteid, Eesti suurim kiirtoitlustusrestoran erinevate rahvusköökidega, head transpordivõimalused ja mitmed muud eelised loovad Viru Keskusele eeldused kujuneda Eesti eelistatuimaks ostu- ja vabaajakeskuseks. Esialgsete prognooside kohaselt planeerime keskuse külastajate arvuks umbes 30 000 inimest päevas ja 11 miljonit inimest aastas.
Euroopa hinnatud brändide tulek Viru Keskusesse mõjutab tõenäoliselt ka seni Helsingis ja Stockholmis ?oppamas käijate osturetki. Viru Keskus on orienteeritud eelkõige Eesti elanikele, kuid kahtlemata kujuneb arvestatavaks ka välisturistide osakaal.
Kuigi tundub, et uusi keskusi on turul palju, sõltub nende edu või ebaedu eelkõige õigest positsioneerimisest. Viru Keskus ettevõttena ei konkureeri tavapärases mõistes perekeskuste, kaubamajade või hüpermarketitega, kuna on moekaupade keskusena Eestis ainulaadne.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.