VISA andmetel on eestlased tänavu esimesel poolaastal interneti kaudu kulutanud ligi kolmandiku võrra rohkem kui mullu samal perioodil.
?Interneti-kaubanduse ja VISA maksete kasv näitab, et inimesed ei näe VISAt ainult plastikkaardina, millega maksta poodides, vaid maksevõimalusena, mida kasutada igas kohas igal ajal. Selline muutus on toimumas Eestis ning ka mujal maailmas,? kommenteeris Tommi Lassila, VISA Euroopa Balti piirkonnajuht.
Kõigis Balti riikides on VISA kaudu tehtavate e-tehingute näitajad kiires kasvutempos. Eelmise aasta seisuga edestab Eesti Leedut, kuid jääb alla Lätile. Kui Eestis kulutati interneti-ostude peale 2 610 566 USA dollarit (33,4 mln krooni), siis vastav Läti näitaja oli 5 151 810 dollarit (65,9 mln krooni) ning Leedu näitaja 1 439 923 dollarit (18,4 mln krooni). Üks elanik ostis mullu VISA kaudu Lätis 26, Eestis 25 ja Leedus 5 krooni eest kaupu.
E-kaubandus on kõige rohkem arenenud Ameerika Ühendriikides, kus sooritatakse üle 66% kogu maailma interneti-ostudest. Teine kõige arenenum regioon on Euroopa Liit, mis moodustab 25% maailma e-kaubanduse väärtusest.
VISA tooted moodustavad nende endi sõnul ligi 56 protsenti kõigist suurimate kaubamärkide kaartidega makstavatest interneti-maksetest. 2003. aasta VISA interneti-maksete koguväärtus küündis 927,5 miljoni dollarini (11,9 mrd krooni), mis oli 55protsenti enam kui 2002. aastal.
Seotud lood
“Peaksime igapäevaselt kasutatavaid asju paremini hoidma,” räägib saates “Juhtides tulevikku” tehnikaringlust korraldava Green Dice asutaja ja juht Argo Alaniit. “Elektroonikaseadmete tootmine on selline, mida ei lubataks enam Euroopas teha – keskkonnanõuded on meeletud ja me ei taluks näiteks elementide kaevandamist, see on ränk töö.“