• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 25.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ARK kasvatab liiklushuligaane

Ei möödu poolt päevagi, kui tele- või raadiokanal meile nõudlikul häälel ei toonita: ?Kallid liiklejad, palun, olge äärmiselt ettevaatlikud ja valige uutele teeoludele vastav kiirus ja sõidumaneer!? Ülikurb statistika kannatada saanutest veenab manitsuste vajalikkuses.
Seda jahmatavam on kuulda, kuidas härmatisevalgel novembri ennelõunal riiklikul tänavasõidueksamil läbi kukkunud või kukutatud meesterahvale tuuakse põrumise põhjenduseks liiga ettevaatlik sõidumaneer.
Otsest liikluseeskirja rikkumist pole. Küll aga takistab keskpäevapäikeses alles sulama hakkava musta jää peal veidi alla 50kilomeetrise tunnikiirusega sõit ja enne jalakäijate ülekäigukohta auto aegsasti aeglustamine autoregistrikeskuse esindaja hinnangul liiklust.
Tõsi, eksamineerijaga ei vaielda, kuid tunnistame ju kõik, et Tallinna tänavakultuuris on liikluse takistajana tooni andjateks pigem liiga kindla sõidumaneeriga juhid.
Lisaks autokooli sõiduõpetajale assisteeris eksamit teinud inimest nelja kuu vältel päev päeva kõrval ka autoregistrikeskuse poolt tunnustatud sõidukijuhi juhendaja. Kuna tänavasõidu eksamit tuli esimesel katsel edukalt sooritatud teooria ja platsisõidueksami järel oodata tervelt kaks kuud, näis igapäevase sõidukogemuse omandamise kõrval riiklik eksam ainult vormistamise küsimus.
Riikliku eksamineerija seisukohta kuuldes ei tea aga üldse, kuidas juhendaja oma õpilasele nüüd otsa saab vaadata.
Oli ju tema see, kes libeda tulles manitses, et uutes oludes tuleb vaatamata vahepeal omandatud vilumusele valida väiksem kiirus, suurem pikivahe ja arvestada pikema pidurdusmaaga. Väide, et ?liigne ettevaatlikus pole kunagi liiast?, devalveerus autoregistrikeskuse kogemuse najal hoobilt.
Paistab, et kõigele lisaks saab nüüd aimu ka põhjusest, miks riiklike eksamite järjekorrad nii pikad on. Järgmisele eksamile saavad liiga ettevaatlikud juhiloa taotlejad koha alles jaanuaris. Kusjuures täpset kuupäeva ei osata uue aasta graafiku puudumise tõttu autoregistrikeskuses veel öelda.
Vahepealsel perioodil on autoroolis juhendatavale öelda vaid üks soovitus: ?Vajuta aga!? Ka siis, kui ta lähipäevil oma rasedat naist sünnitusmajja peab vedama.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele