• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 100−0,16%8 058,17
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,81
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 100−0,16%8 058,17
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,81
  • 10.12.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tehnikaspordis maailmatasemele rahata ei jõua

Vastukaja Cardo Remmeli ja Tarmo Noobi artiklile ?Seaduse asemel tootjate eneseregulatsioon?, ÄP 30.11.
Mõni aeg tagasi üllitas Äripäev kolumni ?Seaduste asemel eneseregulatsioon?, mille autoriteks Eesti kahe suurima õlletehase juhtfiguurid Cardo Remmel ja Tarmo Noop. Nende jutt on põhiliselt õige ja ilus ning on sümpaatne, et taunitakse ka enda õlletehaste tegevust.
Samas jooksis veel üleeile televiisoris kange õlle Taurus reklaam. Eks see kao siis eneseregulatsiooni tagajärjel.
Ilmselt ei kuulu tulevikus reklaamikampaaniate hulka autode, mootorrataste ja teiste mootorsõidukite loosimine õlletarbijate vahel.
Küll aga jääb mulle täiesti arusaamatuks, miks Remmelil ja Noobil tehnikasport hambus on? Pean silmas nende kirjapandud fraasi ?samuti ei reklaamita alkohoolsete jookide kaubamärke ühegi tehnikaspordi valdkonnaga seoses". Milleks selline klausel vajalik on? Järjekordselt üritatakse olla suuremad kristlased kui paavst ise.
Vaadake natuke ringi ? F1s oli Jaguari toetajaks Beck?s, WRCs on Markko Märtini tuleva aasta meeskonnakaaslase Marcus Grönholmi sponsoriks Karjala.
Kas Veerpalu võistluskostüümil olev Saku logo kutsub vähem jooma kui sama näiteks Laansoo või Leoki võistlussärgil? Keegi ju ei eelda, et Marcus kihutab ringi või Veerpalu libistab suuska, mõned õlled hinge all!
Selline lähenemine on küll äärmiselt silmakirjalik. Lõpetage parem oma õllemarkide müük bensiinijaamades ? tanklatesse tullakse pea alati autoga ning siin on seos rooliga väga otsene.
Tehnikasport on kallis ala ning maailmatasemele jõudmiseks vajalikud rahasummad suured. Tegemist on spordialadega, millel on Eestis tugevad traditsioonid. Samuti olid ja on eestlased auto-motoaladel tuntud ka väljaspool oma koduseinu.
Tegemist on ka publikuhuvi pälvivate aladega: jalgpall on maailmas ehk populaarsem, kuid siin oleme autsiderite rollis ning sinna ka jääme. Noori, kes tehnikaspordi aladel reaalselt lähiaastatel maailma üritavad läbi murda ning kellel on selleks ka reaalsed eeldused, on õnneks samuti peale kasvamas.
Tehnikasportlasi tuntakse maailmas ka laiemalt, mitte ainult mingi ala fanaatikute kitsas ringis. Nimed Märtin, Laansoo ja Leok on tutvustanud Eestit maailmas tavainimesele kordi rohkem, kui meie kergejõustiku ja pallimängualade koondised-sportlased seda eales on suutnud.
Nii et minu ettepanek härradele Remmel ja Noop on toetada tehnikasporti, mitte muuta tehnikaspordialade finantseerimise võimalusi veelgi ahtamaks!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 09:00
Turvapartner peab alati käima mitu sammu ees: mis tagab ühe sündmuse õnnestustumise?
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele