• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,00%6 040,04
  • DOW 300,00%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,00%6 040,04
  • DOW 300,00%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 06.01.05, 08:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Riik ei plaani ohtlikku Tartu maanteed ümber ehitada

Ohtliku Tallinna-Tartu maantee suunavööndite eraldamist riik lähiaastatel jätkata ei plaani.
Kuigi igal sügistalvel toimub Tallinna-Tartu maanteel mitmeid raskeid õnnetusi ning ootamatu libedusega mõlgitakse tihti mõne tunni jooksul kümneid autosid, ei näe maanteeamet võimalust ohtliku tee ümberehituseks, kirjutab Postimees.
Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Raul Vibo hinnangul pole maantee suunavööndite eraldamine praegu riigile jõukohane. Ta märkis, et vööndite eraldamine on vaid osa tervikust ? tee ohutuks muutmisega peab kaasnema ülesõidusildade ehitamine kohalikele elanikele ja transpordile.
«Neljarealise tee mõjud on suuremad kui arvatakse. See toob kaasa teeäärse valla või küla pooleks lõikamise,» selgitas Vibo, nentides, et ainus lahendus on eritasandiristmike ehitus. Ristmike turvalisemaks ehitamisega Tallinna ja Tartu vahel on maanteeamet siin-seal juba alustanud.
«Üks kilomeeter uut eraldusvööndiga teed, millel on mõlemas suunas kaks sõidurada, läheb maksma 30 miljonit krooni, koos ülesõidusildadega 40 miljonit,» selgitas Vibo. Ta arvutas, et suunavööndite eraldamiseks Tallinnast Tartuni tuleks ehitada 170 km teed, mis maksaks 2,55 miljardit krooni. Ülesõidusillad tõstaks hinda veelgi.
Vibo sõnul on maantee liiklusintensiivsust mõõtes leitud, et esialgu tasuks kahe niidiga ehk eraldatud suunavöönditega tee ehitada Harjumaal Koseni, liiklustiheduse kasvades aga ka Mäoni. Lisaks rahaküsimusele tuleb teha eelprojektid, hinnata keskkonnamõjusid, osta välja tee alla minev maa ja alles siis projekteerima hakata.
Vibo hinnangul ei jõuta kahe suunavööndiga tee rajamiseni Koseni enne 2008. aastat ning Mäoni enne 10-20 aastat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele