Täna merendusteemalises ümarlauas arutusel olnud transpordi arengukava aastaiks 2005-2013 sai terava kriitika osaliseks.
'Ma ei näe selle kava merendust puudutavas osas paljusid punkte, mis erinevate merendusringkondade esindajatega kokku leppisime sisse panna,' ütles Mereakadeemia rektor Jüri Lember.
Paljude osalejate hinnangul on esitletud kava liiga üldsõnaline ja selles puuduvad konkreetsed eesmärgid. 'Mida näiteks tähendab laevanduse jätkusuutlikkuse tagamine olemasolevate vahenditega,' küsis Laevaomanike Liidu asepresident Rein Merisalu.
Konkreetsete sammudena pakkusid merenduse asjatundjad arengukava kooskõlastusringil sellesse sisse panna näiteks riikliku merenduspoliitika koostamise, vastava valitsuskomisjoni moodustamise ja laevanduse riikliku toetusprogrammi väljatöötamise, kuid selliseid punkte dokumendis praegu ei ole.
Eesti Logistikaühingu juhatuse esimees Illimar Paul soovis, et arengukavas oleks kaks kindlat eesmärki. Esiteks tuleks peatada Eesti laevade teiste riikide lipu alla minek. Pauli sõnul võiks eesmärgiks seada, et aastal 2013 oleks Eesti laevaregistris vähemalt 100 kaubalaeva praeguse 14 asemel. Teiseks võiks sel ajal Eestit läbida miljon TEU-d konteinerkaupa praeguse saja tuhande asemel.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Marika Priske ei näinud valitsuskomisjoni moodustamisel mõtet, kuid lubas tehtud ettepanekuid arvestada arengukava lõpliku variandi koostamisel.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.