Tarbijakaitseameti hinnangul tuleks kindlustusseltside lepingutingimused ühtlustada, et firmad ei saaks segaste lepingute tõttu keelduda kahjusid hüvitamast.
Nädalavahetusel mitmetes Eesti piirkondades möllanud tormi põhjustatud üleujutused tekitasid paljudele elamutele sadadesse tuhandetesse kroonidesse küündivat kahju, mida mitmed kindlustusseltsid keelduvad hüvitamast, isegi kui kliendil on olemas loodusõnnetustevastane poliis, kirjutab Postimees.
Tarbijakaitseameti peadirektori Helle Aruniidu sõnul on kindlustustingimused inimeste jaoks segased ning vahel ka mitmeti mõistetavad. Aruniidu kinnitusel on eri firmade pakutavaid lepinguid omavahel sisuliselt võimatu võrrelda. «Tingimused on keerulised, ühes punktis viidatakse järgmisele, selles omakorda ülejärgmisele ning lihtsal inimesel on nende keerulisest keelest raske aru saada,» leidis Aruniit. Seetõttu vajaksid kindlustuste tingimused ja mõisted Aruniidu hinnangul ühtlustamist.
Rahandusminister Taavi Veskimägi ütles, et riik võib vajadusel aidata koondada kodanike nõudeid kindlustusseltside vastu, kui viimased ei nõustu kahetimõistetavate lepingutingimuste korral hüvitust maksma. «Kodanikud on siin nõrgemaks osapooleks ning kindlustuskompaniid peaksid näitama üles suuremat solidaarsust,» märkis Veskimägi.
Kindlustustingimuste ühtlustamise osas on aga seltsid eriarvamusel. Salva kindlustusdirektori Urmas Kivirüüdi sõnul on tegemist igal juhul arutamisväärse ettepanekuga, kuigi praegu on see tagantjärele tarkus.
ERGO Kindlustuse pressiesindaja Hille Karmi sõnul peaks iga firma saama ise oma kindlustustingimused määrata.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.