Liisingfirmade liidu seisukoha järgi peab klient üllatuste vältimiseks ise nõudma lepingut sõlmides jääkväärtusele lähedast turuväärtust
?Probleem on ilmselt tekkinud sellest, et praegu lõppevates 3-5 aastat tagasi sõlmitud kasutusrendilepingutes on jääkväärtused turuhinnaga võrreldes oluliselt väiksemad,? ütles liisingfirmade liidu juht Reet Hääl. Tema sõnul on vahepeal käibemaksuseadus oluliselt muutunud.
Kasutusrendi lepingut sõlmides on klient Hääle sõnul otsustanud, et ta soovib sõidukit kasutada, mitte seda välja osta. Vastasel juhul tuleks sõlmida kapitalirendi leping.
Juhul, kui klient ei ole siiski kindel kas ta 3-5 aasta pärast soovib auto tagasi anda või välja osta, siis üllatuste vältimiseks peaks ta nõudma, et lepingu lõppedes oleks auto väljaostu väärtus (jääkväärtus) võimalikult lähedane turuväärtusele, märkis Hääl.
Kui klient sõlmib lepingu liisingfirmas, siis jääkväärtuse ja turuväärtuse vahe käibemaksuga maksustamist lepingu lõpetamisel kliendile kindlasti ka selgitatakse ja vastavad punktid on ka sõlmitavas lepingus kirjas, lisas Hääl. Ta ütles, et ei oska kommenteerida autosalongidest ostetud autode puhul tekkivat olukorda.
Hääl ütles, et soovitus on, et klient peaks enne kindlasti lugema läbi kogu lepingu, millele ta alla kirjutab. Lisainfot on reeglina võimalik saada ka kõikide liisingfirmade kodulehtedelt näiteks lingi 'kasulik info ' alt.
Tänane ajaleht Delovõje Vedomosti kirjutab, kuidas automüüjad ja liisingfirmade esindajad lollitavad kliente, kui ei räägi sellest, et kasutusrendile võetud auto jääkväärtusega väljaostmisel tuleb tasuda käibemaks auto turuväärtuselt, mitte jääkväärtuselt.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?