Tormiliselt alanud aasta tõi Seesamile jaanuari keskpaiga seisuga kahjunõudeid kokku ligi 35 miljoni krooni eest. Meil pole vaja klientidega sõlmitud lepingute üle vaielda ? Seesami käsitluses on tormist tekkinud üleujutus tormikahjustus ja kahjud korvatakse.
Kindlustusäri on sõna otseses tähenduses risky business. Soliidne kindlustusfirma näeb äri põhiriske keskkonnas, mitte klientidega sõlmitud lepingute juriidilistes nüanssides. Meie emafirma Pohjala analüütikud nägid regioonis selliseid tormikahjustusi ette. See võimaldas Seesamil varakult maandada nii klientide kui ka omaenda äri riskid.
Meie kindlustustehnilised reservid ja investeeringud ületavad lepingutega võetud kohustusi enam kui 2,5 korda. Seesam on kaitstud ka katastroofikindlustuse edasikindlustusega Pohjola kaudu. Pohjola omakorda on riski kindlustanud edasikindlustusseltsides Swiss Re ja Hannover Re.
Kindlustusseltsi tegelik sisu avaldub kindlustusjuhtumi saabumisel. Pilkupüüdvad reklaamid ja mõjus müügitöö muutuvad kliendi silmis kiiresti tolmuks, kui kindlustusandjalt ei saada raskel hetkel abi.
Kindlustusspetsialistide põhiline oskusteave seisnebki võimes hinnata negatiivsete arengute võimalikkust ja koguda nende katteks reserve.
Halva peale mõtlemine pole inimestele loomuomane. Nii on ka negatiivsete prognooside tegemine tõeliselt raske ja tänamatu tegevus ? enamasti massid ei usu väga halbadesse ennustustesse. Nagu alahindasid paraku paljud ranna-alade inimesed ja mõned ametnikud meteoroloogide esmast tormihoiatust.
Täna oleme olukorras, kus kindlustusseltside tormikahjude erinev tõlgendamine on murendanud kogu kindlussektori usaldusväärsust. Samas ma ei usu, et inimeste huvi oma vara täiendavate riskide vastu kindlustada langeb ? pigem vastupidi. Mitmemeetrine vesi hotelli- või elutoas jaanuarikuus meie laiuskraadidel näitab ilmekalt, et ilmalt võime oodata mida iganes.
Võib olla kindel, et eraomanikud ja ettevõtted on edaspidi kindlustustingimuste ja lepingute lugemisel hulga hoolsamad. Tingimused peavad muutuma klientidele arusaadavamaks ? ka meie vaatame sellest lähtuvalt oma lepingute tekstid kriitilise pilguga üle.
Autor: Margus Luih
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.