Soome meediakontsern Alma Media OY plaanib oma ringhäälinguharu müüa Rootsi Bonnier AB ja Proventus Industrier AB ühisfirmale.
Hinnaks on 460 miljonit eurot, vahendab Bloomberg. Tehing blokeerib Norra meediakontserni Schibsted 21. detsembril tehtud ülevõtupakkumise Alma Media kontsernile.
Osana kokkuleppest müüvad Bonnier ja Proventus oma olemasolevad osalused Alma Medias uuele firmale, mille nimeks saab Almanova. Almanova teeb seejärel pakkumise ülejäänud Alma Media ostuks, teatas Alma Media täna Helsingi börsile.
Rootsi Bonnier ja Proventus võistlevad Norra Schibstediga liidripositsiooni pärast Põhjala kommertstelevisiooni turul. Alma Media ringhäälinguharusse kuulub Soome MTV3 kanal, enamus raadiojaamast Radio Nova ning 23,4% Rootsi kommertstelekanalist TV4 AB.
Almanova pakub iga Alma I-seeria aktsia eest 14 eurot ja II-seeria aktsia eest 12 eurot.
Kokkulepe Bonnieri ja Proventusega hindab Alma Media väärtuseks 813 miljonit eurot. See on enam kui 705 miljonit eurot, mida pakkus kontserni eest Schibsted.
Tehingu otsustab 31. jaanuaril Alma Media aktsionäride koosolek. Aktsionärid, kellele kuulub kolm neljandikku häältest ning 60% aktsiatest, toetavad ettepanekut, teatas Alma Media.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.