• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 25.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Monitooring hindab firma veebilehe kasu

Ettevõtte koduleht ilma kasutusstatistika- ja monitooringusüsteemita on nagu ilma müüjata kauplus, mille lahtiolekuaegu keegi ei tea. Sellises poes kliendid küll käivad, aga kas just siis, kui pood on lahti, ja kas nad saavad ka oma soovid täidetud ? seda ei tea keegi. Tehnoloogia- ja majandusanalüüse koostava ettevõtte IDC mulluse uuringu kohaselt kasutab ligi kaks kolmandikku ettevõtteid oma kodulehti korporatiivseks turunduseks, järgnevad kolm korda vähemas mahus klienditugi ja e-teenindus, sisuteenused ning alles seejärel e-kaubandus. Kuidas saab aga olla kindel, et koduleht täidab ettevõtte püstitatud eesmärgi?
Kodulehe toimivuse kontrollimiseks on vaja kindlasti pidevalt jälgida kahte asja. Esiteks on oluline pidev info kodulehe külastatavuse ja külastajate kohta.
Kodulehe omanikku huvitab kindlasti, kes, millal ja kuskohast firma kodulehte vaatavad, milliseid lehti või osi külastatakse (näiteks kas kliendid jõuavad tellimisleheni või mitte) ning kui kaua külastajad kodulehel viibivad.
Kõik see annab kodulehe omanikule tagasisidet, kas koduleht on loogiliselt ja mugavalt üles ehitatud, kas leht sisaldab piisavalt kliendile kasulikku informatsiooni, kuidas muuta lehte veelgi atraktiivsemaks jms.
Teine ja ettevõttele sugugi mitte vähem oluline on info kodulehe kättesaadavuse kohta. Kindlasti on vaja teada, kas koduleht on n-ö üleval just kasutuse tippaegadel, kui enamik kliente seda näha sooviks ning võib-olla ka ostaks midagi.
Samuti huvitab kodulehe omanikku, kui pikalt on tema veebileht olnud ühes kalendrikuus kasutajatele kättesaamatu ehk siis tehniliselt maas. Kogu selle info hankimiseks on kodulehe omanikul mitu võimalust.
Esimene võimalus on ehitada üles oma monitooringusüsteem ning kasutada eraldi tarkvara veebikasutusstatistika kogumiseks. Turul pakutakse monitoorimiseks nii vabavaralisi kui ka tasulisi lahendusi.
Selline lahendus on aga kontimööda suuremale oma IT-osakonda omavale ettevõttele, kuna peale vastava tarkvara hankimise tuleb muretseda ka riistvara ning tagada süsteemi igapäevane haldus, andmeturve ja rikete kõrvaldamine. See kõik on jõukohane pigem professionaalsele IT-meeskonnale kui ühele ja ilmselt niigi ülekoormatud IT-spetsialistile.
Peale investeeringu riistvarasse tuleb leppida juhuslike tööjõu- ja materjalikulutustega (näiteks läheb serveri kõvaketas rikki või on vaja süsteemi integreerimiseks kulutada täiendavalt raha tarkvaraarendusele).
Iseloodud lahenduse plussiks on aga see, et peale veebimajutuse õnnestub sama süsteemiga tõenäoliselt jälgida ka muid ettevõttes kasutusel olevaid IT-süsteeme.
Teiseks lahenduseks on osta monitooringu- ja veebistatistika süsteem teenusena mõnelt IT-ettevõttelt, kes vastutab igakuist fikseeritud tasu saades lahenduse igapäevase toimimise ning riistavara ja tarkvara uuendamise eest. See lahendus on kindlasti eelmisest riskivabam, kuid eraldi monitooringusüsteemi teenusena sisseostmise puhul võib kogu ettevõtte kodulehega seonduv kujuneda keerukaks asjaajamiseks. Näiteks võib juhtuda, et ettevõttel tuleb suhelda kodulehe portaalimootori programmeerijaga, kodulehe kujundaja-disaineriga, kodulehe majutajaga (hosting-teenuse pakkujaga) ning kodulehe monitoorijaga. Erinevate firmade kasutamise puhul võib juhtuda, et lõpplahenduse toimimise ehk kodulehe kasutusmugavuse ja kättesaadavuse eest ei vastuta keegi ning probleemide tekkimisel peab klient jooksma mitme erineva partneri vahet.
Kolmandaks võimaluseks on kasutada veebimajutuse teenust, mis sisaldab kuutasu eest varukoopiate tegemist ja monitooringusüsteemi. Näiteks Elion on andnud klientidele lubaduse, et veebimajutuse garanteeritud toimivuseks (uptime) on 98,5% kalendrikuus. Kui ühe kuu jooksul on koduleht maas rohkem kui 11 tundi, siis on kliendil õigus nõuda leppetrahvi.
Konkreetsest lubadusest poleks kasu, kui klient mis tahes hetkel ei saaks selle täitmist kontrollida. Seetõttu antakse kliendile veebi haldusliidese kaudu ligipääs monitooringusüsteemile, kus saab vaadata reaalajas, milline on teenuse toimivus nii päeva kui ka kuude lõikes ning kui kiiresti kodulehte kasutajale näidatakse.
Ühtse veebimajutus- ja monitooringulahenduse hankimise plussiks on see, et klient ei pea ise kulutama aega ja raha vastava jälgimisvahendi loomiseks ega erinevate teenusepakkujatega suhtlemiseks.
Veebi majutamiseks ning monitooringu ja veebikasutusstatistika kogumiseks on erinevaid variante, millest igaüks saab valida endale sobiva. Neid küsimusi lahendamata ei saa kindel olla, et koduleht täidab oma ülesande ning toob klientidele ja seeläbi ka firmale kasu.
Autor: Andrei Kostusev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:42
Kuld ja aktsiad kukkusid kolinal. Kas kujunemas on ostukoht?
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele