Sündmuste korraldajana Eestis tuleb kahjutundega nentida, et siinsed ettevõtted otsustavad liiga tihti tavalise, vana ja ära proovitud programmi kasuks, olgu see siis lihtne vastuvõtt või paaritunnine õdus koosistumine ühise laua taga. Neil juhtudel on sageli tulemuseks üks järjekordne pidu, mil puudub kontseptsioon, sõnum ja erilisus. Kuna sellised peod ununevad kiiresti, tasuks ettevõtte 10. aastapäeva juubeli puhul meeldejäävust ja omapära aga kindlasti eesmärkideks seada.
Üle vaatamist ning meelde tuletamist väärivad firma saavutused, väljakujunenud traditsioonid, harjumused, võtmesündmused, naljakad seigad firma ajaloos ning kindlasti ka argirutiinist. Neid on võimalik põimida peokavasse, lisades midagi uut, tavatut ning üllatuslikku.
Programm jääb võtmeks, mille kaudu on esmajoones võimalik kindlustada meeldejääv pidu ja erilised peomälestused. Samas ei peaks firma sünnipäeval hakkama seltskonda lõhestama ja liigsete ülesannetega üle külvama. Grupivaimu tugevdavad nuputamisülesanded ning meeskonnamängud kuuluvad ikkagi pigem firma suve ? või talvepäevade raamesse.
Erilisust ja tähelepanu saab pälvida ka pisikeste detailide kaudu, näiteks kutsed, mille saamisega pidu külalise jaoks tegelikult juba algab.
Avaliku elu tegelaste ja koostööpartnerite puhul on iseäranis tavaline, et nendeni jõuab arvukalt kutseid, mille seast tuleb valida. Seda ostust mõjutab sageli juba kutse välimus, info esitamine ning pöördumise omapära.
Eelarve koostamisel tuleb meeles pidada, et programm on kulukaim artikkel, mille maksumus inimeste arvust ei sõltu. Seetõttu on vale lähtuda põhimõttest ? mida vähem inimesi, seda odavam üritus, sest tegelikkuses väheneb maksumus inimese kohta külaliste arvu suurenedes.
Kui viiekümne inimese üritusel on maksumus inimese kohta 1600 krooni, siis 100 külalise puhul langeb see summa 1200 kroonini, kolmesaja puhul aga 800 kroonini hoolimata suurenenud toidu ? ja joogikuludest.
Samas tuleb arvestada sellega, et mida rohkem on inimesi, seda rohkem on ka tagasisidet ning nii võib firmaürituse muuta ka oluliseks koostöösuhete tugevdajaks ja jagatud positiivsete elamuste allikaks.
Juubelipeoga võib ettevõte täiel rinnal tähistada saavutusi. Personali jaoks peaks pidu olema meeldejääv lõõgastus, kust võetakse kaasa heaolutunne faktist, et nende leivaandja väärtustab nende panust. Seetõttu on ka mõistlik suuremate firmade ning arvukama külastajaskonna korral küsida nõu ja abi sündmusturundusfirmadelt.
Firma sünnipäev on ka töötajate sünnipäev, mis ei tohi läbi peokorralduskohustuse muutuda stressirohkeks rabelemiseks.
Huvitava ja erilise sünnipäevaprogrammi koostamine ei ole alati lihtne. Sündmuse planeerimiseks tasub aega varuda, sest kiirustades on mugavam vanu ja äraproovitud lahendusi eelistada.
Kujutage ette elu 100 aastat tagasi. Milline oli tolle aja rõivamood, soengud, muusika ja tantsustiilid, autod jne.
Kui tegemist on väliskülalistega, kes peatuvad hotellides, siis on võimalik ürituse eel pakkuda ka personaalset teenindust soengu ja jumestuse tegemiseks. Rõivad saab rentida teatrite kostüümiladudest. Üritusele viivad kohale vanad ja läikivad limusiinid. Kohapeal võtavad külalisi vastu välkuvad fotograafid ja valgete kinnastega teenindajad. Tegemist on ju ikkagi Sajandi Peoga ja kõik külalised on tõelised staarid!
Kohapeal on maitsvad road ja suurepärane muusikaline programm. Eriti sobilik sellisel üritusel on tunnustada parimaid töötajaid või siis ka kliente.
Paljude üllatuseks ootab peolt lahkuvaid külalisi ukse juures ajalehepoiss, kellel on käes ajaleht, kus on sees selle sama ürituse pildid ja kommentaarid.
See on ballide-, karnevalide- ja stiilipidude armastajate tõeline kõrghetk.
Autor: Helen Mahmastol
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?