AS A. Le Coq Tartu Õlletehas katsetab õlle villimist mitmekihilisse aktiivse hapnikubarjääri tehnoloogial põhinevasse PET-pudelisse.
See võimaldab tulevikus oluliselt tõsta PET-pudelis õllede kvaliteeti. Ettevõte kutsub üles kvaliteediinitsiatiiviga ühinema ka teisi õlletootjaid.
A. Le Coq?i juhi Tarmo Noobi sõnul on tegemist uuendusega, mida katsetavad hetkel mitmed maailma juhtivad joogitootjad, parandamaks plastikpudelitesse villitud õllede kvaliteeti.
?Tavalised PET-pudelid ei ole õhukindlad, mistõttu nendesse villitud õlu seguneb hapnikuga ning selle maitseomadused ei säili. Uuel tehnoloogial põhinev PET-pudel ei võimalda küll saavutada sellist kvaliteeditaset nagu klaaspudelisse või purki villitud õlledel, kuid tagab siiski maitseomaduste oluliselt parema säilimise, ? selgitas Tarmo Noop.
Uus pakend koosneb mitmest üksteise peal olevast kihist, mis takistavad õhu ligipääsu, lisaks neutraliseerib hapnikumolekule siduv aktiivse hapnikubarjääri tehnoloogia ka villimise käigus õllesse sattunud hapniku.
?Uue pakendi kasutuselevõtt tootmisprotsessis on keerukas ning nõuab seetõttu enne turule toomist mitmekülgset katsetamist,? rääkis Noop, kelle hinnangul kujuneb uudsel tehnoloogial põhineva tühja plastikpudeli hind võrreldes olemasolevaga umbes 50 % kallimaks. ?Kuigi tegemist on toote omahinda tõstva ettevõtmisega, kutsume ka teisi Eesti õlletootjaid üles ühinema meiega selles PET-pudelis õllede turusegmendi kui terviku kvaliteeti tõstvas initsiatiivis,? ütles Noop.
A. Le Coq on 34,6 % turuosaga Eesti suuruselt teine õlletootja, kelle õllevalikusse kuulub 11 õllesorti, mis on mõeldud väga erineva maitsega tarbijaile. Õlle kõrval kuuluvad A. Le Coq?i tooteporfelli long-drink, siider, mahlad, karastusjoogid, spordijoogid ja veed.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.