Kolm Eesti mahlatootjat otsustasid, et hakkavad ühiste jõududega tarbijat mahlaasjanduses harima.
'Tarbijatel on väärarusaam mahladest - kõik, mida nimetatakse mahlaks, ei olegi sageli mahl,' ütles Aura mahlu tootva Ösel Foodsi juhatuse esimees Tarmo Noop. 'Ka kaupmehed ei tee sageli vahet mahlal, nektaril ja mahlajoogil.'
Ösel Foods, Tallinna Piimatööstus ja Põltsamaa Felix otsustasid, et hakatakse tegema mahlaturust ülevaadet andvaid uuringuid, samuti finantseerivad need kolm ettevõtet osaliselt Saksamaale laborisse saadetavate mahlaproovide kontrollimist.
'See ei ole turu kaitsmine importmahlade müüjate eest, vaid teadaanne neile, et siinset turgu hakatakse kontrollima,' sõnas Noop.
Toiduainetööstuse Liidu juhi Helve Remmeli sõnul on suur osa Eesti mahlaturust importkauba müüjate käes. 'Kurbusega peame nentima, et nii see on,' ütles Remmel. 'Aura mahladel on küll kõige suurem turuosa, kuid kahjuks järgmised kohad kuuluvad Läti tootjatele.'
Ösel Foodsi andmeil oli Aura mahlade turuosa eelmisel aastal keskmiselt 29 protsenti, Largo (Tallinna piimatööstus) 8 ja Põltsamaa Felixil 7 protsenti. Suurema turuosaga mahlamüüjad olid eelmisel aastal veel Gutta (18 protsenti), Marli (12 protsenti) ja Solo (10 protsenti).
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.