• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,00%6 040,04
  • DOW 300,00%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,00%6 040,04
  • DOW 300,00%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 31.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Prügitehas riskib hinda tõstes sulgemisohuga

Tallinna Jäätmete Sorteerimise Tehas kavatseb homme tõsta segaolmeprügi vastuvõtu hinda 430 kroonilt 580 kroonile tonnilt, mis toob aga kaasa olukorra, kus prügivedajad Tallinnast kogutud jäätmed ilma sorteerimata otse Tallinna Prügilasse viivad.
Sorteerimistehase juhatuse esimehe Heinar Leismanni kinnitusel on tehas kahe tegutsemisaasta jooksul tootnud pidevalt miinust ? kokku nüüd juba ligi 9 miljonit krooni ? ning ilma prügi vastuvõtu hinda tõstmata satub tehase eksistents küsimärgi alla.
Hinnatõus on tema sõnul väljapääsmatu vaatamata sellele, et prügivedajatel on kindel kavatsus sel juhul hakata prügi ilma sorteerimata prügilasse viima, kus võetakse jäätmeid vastu hinnaga 430 krooni tonn.
Samas viitas Leismann eelmise aasta mais kehtima hakanud jäätmeseadusele, mis kohustab segaolmejäätmeid enne ladestamist sorteerima. Ainus koht, kus on vajalikud seadmed jäätmete piisavaks sortimiseks, asub just nimelt sorteerimistehases.
Tallinna Prügila juhatuse esimees Allan Pohlak viitas sorteerimata prügi vastuvõtmist põhjendades samuti jäätmeseadusele, mille järgi on jäätmete sorteerimise korraldamise kohustus omavalitsusel, kui aga jäätmete sorteerimine ei ole tehniliselt või majanduslikult otstarbekas, võib jäätmeid ka otse ladestada.
?Samas suudab sorteerimistehas vastu võtta ainult 60 protsenti Tallinnas tekkivatest jäätmetest. Seega me oleme niikuinii sunnitud sorteerimata olmejäätmeid vastu võtma,? põhjendas Pohlak Tallinna Prügila käitumist. Tema meelest on probleem pigem tehase ja Tallinna vaheline asi, mis prügilasse ei puutu. Prügila väravaid ei saa ju prügikoormate ees kinni panna ja lasta Tallinnal prügi sisse ära uppuda.
Ühe suurema prügikäitleja ASi Ragn-Sells arendusdirektor Agu Remmelg kinnitas, et kui sorteerimistehas ikkagi hinda tõstab, hakkavad nende autod tõepoolest jäätmeid otse Tallinna Prügilasse viima. ?Meil on ju turumajandus. Kui hind sobib, siis me viime sorteerimistehasesse, kui ei sobi, siis me sinna ei vii.?
Sama meelt on ka teine suurem prügivedaja AS Cleanaway, mis oma emafirma kaudu on pealegi seotud Tallinna Prügila omanikeringiga.
Sorteerimistehas on oma appikarjetega pöördunud nii keskkonnaministeeriumi kui ka linnavalitsuse poole. Minister Villu Reiljan on vastanud, et jäätmete sortimise korda kehtestav määrus tuleb koostamisele selle aasta esimeses kvartalis.
Tallinna linnavalitsus polnud artikli kirjutamise hetkeks oma seisukohta veel kujundanud.
Heinar Leismann viitas samas tänavu 1. mail jõustuvatele seadusesätetele, mille kohaselt lähevad pakendiaktsiisi alla kõik pakendid, kaasa arvatud näiteks piima- ja mahlapakid ning jogurtitopsid, pappkastidest rääkimata, ning aktsiisivabastuse saamiseks tuleb tagada nende taaskasutamine.
?Huvitav, kuidas seda seadust täitma kavatsetakse hakata, kui segaolmejäätmed meist mööda otse prügilasse rändavad?? küsis Leismann.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele