Rõngu Mahl osales Grüne Woche messil esmakordselt. Olime väljas Põllumajandus- ja Kaubanduskoja korraldatud ühisstendil. Meie eesmärgiks oli testida oma tooteid Saksa turul. Lisaks sellele, et uurisime maitse-eelistustusi ja konkureerivaid tooteid kauplustes, otsisime aktiivselt ka kontakte.
Et esimesel korral asja mitte liiga keeruliseks ajada, valisime oma sortimendist kolm üksteisest täiesti erinevat toodet: traditsiooniline ja Eestis populaarseim Jõhvikas, väga tervislik, aga maitselt spetsiifilisem Astelpaju ja toode, millele ei ole lisatud suhkrut, Õun-mustsõstar.
Infot selle kohta, kui palju tooteid kaasa võtta, saime põllumajanduskojast. Soovitus oli võtta kaasa nii palju kaupa, kui läheb suures kaubahallis degusteerimise ajal.
Nii me siis võtsime kaasa iga sorti 216 pudelit. Seega oli kokku 0,35-liitriseid pudeleid 648, millest oleks saanud valmistada ca 2200 liitrit valmisjooki.
Kuna tegemist on tarbimismessiga, panime algul rõhku just degustatsioonile ja kaasaostmise võimalusele. Poole päeva järel olime aga sunnitud rõhuasetust muutma.
Selgus, et inimesed ostsid hoopis rohkem meie kontsentraatidest valmistatud jooke kohapeal tarbimiseks. Olime planeerinud müüa päevas valmisjoogina ca 100 topsi, aga kaasavõetud 500 joogitopsi lõppesid ühe päevaga. Seetõttu olime sunnitud Metro hulgilaost topse juurde ostma.
Arvestasin ka, et tööpäeval nii palju külastajaid ei ole, kuid eksisin. Metrosse tuli minna veel kord topse ostma. Positiivne oli aga see, et sealt ostetud plasttopsid olid võrreldes Eestist kaasavõetutega odavamad. Kokku müüsime ca 2/3 kaasa võetud kogusest valmisjoogina.
Ka tarbijate maitse-eelistust ennustades olime eksinud. Arvasime algul, et Saksa tarbija eelistab just vähema suhkrusisaldusega tooteid. Selgus aga hoopis, et jooki Õun-mustsõstar, kus ei ole lisatud suhkrut, osteti kõige vähem.
Saksamaal ei tuntud ka jõhvikat. Arvati algul, et tegemist on pohlaga. Tuli palju ja pikalt selgitada. Ainsana tunti astelpaju ja selle tervislike ja heade omadustega oldi hästi kursis.
Päevas müüsime ca 100?140 pudelit. Kohal olime 4,5 päeva ja selle aja jooksul oli meil peaaegu kõik kaasavõetud tooted maha müüdud. Ülejääk oli ca 100 pudelit, mis jäi sinna ja põllumajanduskoja inimesed viisid asja lõpuni.
Messi eelarve oli ca 22 000 krooni. Boks oli tasuta, maksta tuli enda sõidu, ööbimise ja kauba transpordi eest. Olime kahekesi ? läksime neljapäeval ja tulime tagasi teisipäeval.
Olime omalt poolt ettevalmistanud saksakeelse tutvustuse firma kohta ja tootelehed. Selle messi puhul piisas sellest täiesti.
Internationale Grüne Woche toimus selle aastal jaaniuaris juba 70. korda. Kahekümne kuues hallis olid esindatud toit, joogid, põllumajandustehnika, aiamööbel, taimed, loomad, köögitarbed, jahindus ja kalandus. 2004. aastal külastas messi ligi 500 000 inimest.
Autor: Ave Paavo
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.