• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 07.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa toetab ehitajaid Jaapanisse pürgimisel

Euroopa Komisjon aitab motiveeritud ning Jaapani turust huvitatud ettevõtteid nii rahaliselt kui ka mitmete ühiste tegevuste kaudu Jaapani turgu lähemalt tundma õppida.
Alates novembrikuust on ettevõtjaile avatud ehitussektori taotlusvoor. Kolme aasta jooksul uut samalaadset võimalust pole ette näha ning seega on Jaapani turust huvitatud ettevõtetel soovitatav tegutseda.
Programmi eesmärk on pakkuda professionaalset abi ettevõtte turule sisenemisel ? nt Jaapani turgu tutvustavad seminarid, briifingud, messil osalemise võimaldamine või minimessi korraldus, kohtumised Jaapani ettevõtete ja ettevõtjatega.
Programm on suunatud Euroopas tegutsevatele väike- ja keskmise suurusega ettevõtetele ning kokku on arvestatud 35 ettevõttega.
Edukas taotlus eeldab osalevalt ettevõttelt kolme peamist tingimust, mis peavad olema täidetud: toode vastab programmi nõuetele, ettevõtjal on eelnev ekspordialane kogemus ja motivatsioon Jaapani turule minekuks.
Peamine on siiski kogu taotluse juures põhjendus argumendile ? miks valida teiste hulgast just teie ettevõte.
Programmile sobivad ehitusmaterjalid, mis on väga kvaliteetsed, turvalised, tervislikud, mugavad, hästi kujundatud ja universaalsed. Kõiki tingimusi täites võib väita, et tegemist on unistuste tootega, kuid erinevused tekivad nii toodete iseloomus kui ka konkreetse kasutuse puhul.
Taotluse täitmine pole keeruline, küll aga on selles punkte, mille lahtikirjutamisel võib osutuda vajalikuks konsultatsioon.
Programmi koordineerib ning teostab sellega seotud konsultatsioone Eesti Kaubandus-Tööstuskoja euroinfo keskus.
Programmi raames on Jaapanis koostööpartnerid, kelle kaudu üritus tervikuna teoks saab. Lisaks üldisele koordineerimisele ELi delegatsiooni ning tehnilisele tervikule WITANi poolt, on ettevõtjaile igast liikmesriigist abiks kindel asutus või esindus.
Eesti puhul on ettevõtjale toeks Eesti saatkond Tokyos. Saatkonna abiga on ettevõtjail positiivse osalemisotsuse korral võimalik kokku leppida kohtumised Jaapanis, samuti planeerida tõlked.
Jaapani ehitusfirmad on täna kasvufaasis ning kuna kohalik klient on nii trendi- kui samas ka keskkonnateadlik, on nõudlus ehituses kasutatavate materjalide vastupidavuse, tuleohutuse, taaskasutuse jms osas väga kõrge.
Klient, kes Jaapanis endale uut maja soovib või olemasolevat renoveerib, järgib eelkõige põhimõtet, et teeb seda kogu eluks. Vastavalt traditsioonidele ning rahalistele võimalustele planeeritakse elamuid kahele-kolmele perele ? endale, oma vanematele ja oma laste peredele.
Praktiline ning jätkusuutlik materjalide kasutamine on kõikide klientide puhul soov omaette ning seepärast eelistatakse näiteks majade välisseinades, mida ei pea värvima, säästlikku energiakasutust, termo­isolatsiooni ja keskkonnasõbralikke viimistlusmaterjale.
Kohalike ehitusfirmade huvi Eesti toodete vastu on väga suur. Valikute tegemisel ei ole niivõrd määrav hind, kuivõrd toote enda omaduste konkurentsivõime.
Jaapani ettevõtetega kohtumiselt toimib süsteem ? küsimus-vastus ning enne järgmise küsimuse juurde ei minda, kui vastus käes. Kui tegemist on näiteks toote tuleohutusega, pole välistatud kohapealne test kaasavõetud toote­näidisega.
Sellepärast tasub pakutava toote testimine juba Eestis ära teha, fikseerides mitmeid erinevaid piirnäitajaid jms. Vajalik on määratleda toote sihtgrupp, paljudel juhtudel tuleb arvestada toote lõpptarbija vanust, eluiga ning elustiili.
Kindlasti tasub endale selgeks teha mõningad põhitõed sealsete ettevõtjatega suhtlemise alustamisel ? alustad kummardamisest ja lõpetad visiitkaartide üle andmisega. Sama tähtsal kohal on ka edasine kontakt, selle hoidmine ja kokku lepitud kuupäevadest kinnipidamine.
Autor: Kairi Jõesalu

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele