K-Arvutisalongi haldava ASi Klisseran juhi Peeter Kargu sõnul alustas poekett mullu detsembris kolme erinevat sorti brändipaberi müügiga, pakkudes näiteks ühte pakki ligi veerandi võrra odavama hinnaga, kui seda oli konkurentide sama toote maksumus.
?Aastavahetusel paberi müük kolmekordistus. Praegu müüme kuu jooksul kaheksa alusetäit paberit, mis Eesti mastaabis on suur müük,? ütles Kargu. Võrdluseks ? Eesti suurim kontoritarvete ja bürootehnika kaupluste kett Büroomaailm müüb 50?60 alust paberit kuus. Ühel euroalusel on 240 viiesajalehelist pakki A4 paberit.
Tänavu jaanuaris laiendas K-Arvutisalong kontoritarvete valikut oma suuremates, enam kui 100 ruutmeetrise pinnaga poodides, mida on kokku 13.
?Põhimõtteliselt on olemas kõik vajalik põhitarvete osas,? tõdes Kargu. ?Valik pole küll väga suur ? sadakond nimetust, kuid klient saab kõik hädapärase ostetud.?
Kargu põhjendas K-Arvutisalongi siirdumist kontoritarvete turule sellega, et bürookaupade kauplused on ka alati müünud arvutikaupa. ?Meie teeme sama, nii saame väiksemates kohtades müüki teha,? viitas ta fototeenuste kui kontoritarvete müügi toetavale osale arvutikaubanduse puhul. Kargu sõnul läheb suvel kehvemini arvutimüük ja paremini fotoäri, talvel on jälle vastupidi. ?Keegi suurtest pole veel karjuma hakanud,? kommenteeris Kargu konkurentide reaktsiooni uue turule tulija suhtes.
Büroomaailma-ketti haldava ASi Infotark tegevdirektor Jüri Ross lausus, et iga turuletulija peab näitama kliendile mingisugust eelist, mis paneks ostma, K-Arvutisalongil on selleks pakutav hind. ?Agressiivne hinnapoliitika on tunda igas valdkonnas, kus nad tegutsevad,? märkis ta. Samas lisas Ross, et seoses uue tulijaga läheb kontoritarvete turul ilmselt raskemaks väikestel tegijatel, kes samuti ?pakuvad hinda?, kuid suuri see ei puuduta.
?See on analoog Säästumarketi põhimõttega, kus lähtutakse väikesest nomenklatuurist ja odavast hinnast. Säästumarket tuli, kuid kui palju see mõjutas Stockmanni või Tallinna Kaubamaja?? tõdes Ross.
Kauplusteketti Knopka omava OÜ Charlot juhataja Kuno Pindmaa jäi K-Arvutisalongi võimalusi kontorikaupade turul hinnates napisõnaliseks. ?Vaba maa, igaüks teeb mis tahab. Edu neile,? ütles ta vaid.
Kontorikaupade jaemüügituru suuruse kohta puudub ametlik statistika. Jüri Rossi hinnangul on see kokku umbes 500?600 miljonit krooni, mida jagavad omavahel 20 ettevõtet.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.